۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85184452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در خدابنده تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: امسال ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی تحت کشت این محصول در خدابنده تولید می‌شود.

علیرضا اسداللهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان خدابنده حدود سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: اگر به صورت میانگین در هر هکتار ۵۰ تن سیب‌زمینی کاشته شود، میزان تولیدات شهرستان در یک سال به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه خدابنده به لحاظ تولیدات سیب‌زمینی یکی از شهرستان‌های برتر است، اضافه کرد: خوشبختانه سطح کیفی تولیدات نیز بسیار بالاست.

اسداللهی تصریح کرد: استفاده از ارقام مناسب و مراقبت‌های زراعی مزارع سیب زمینی شامل مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز همچنین توصیه های فنی از قبیل تغذیه به موقع مزارع با کودهای شیمیایی، ریزمغذی و کودهای آلی به بهره برداران کشاورزی استان ارایه شده است تا شامل تولید محصولات سالم و با کیفیت باشیم.

گفتنی است، ارقام سیب زمینی کشت شده در استان را شامل میلوا، آگریا، کلمبا، جیلی، چلنجر، فابولا، بانبا، و سیفرا از جمله سیب‌زمینی‌هایی است که در استان زنجان کشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha