همدان- ايرنا- معاون خدمات شهري شهرداري همدان گفت: عمليات برفروبي و پاكسازي معابر و خيابانهاي شهر همدان در حال انجام است اما شهروندان از تردد در سطوح شيب دار و پل ها و زيرگذرها خودداري كنند.

مجيد درويشي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزوذ: به دليل برودت هوا و ريزش برف پل ها و زيرگذرهاي شهر از ديگر معابر لغزنده تر مي باشد كه احتمال وقوع خطر در اين نواحي بيشتر است.
وي با بيان اينكه تمامي مناطق چهارگانه شهرداري همدان مجهز به امكانات و نيروي انساني مورد نياز براي عمليات برف‌روبي است افزود: در حال حاضر ماشين‌آلات برفروبي سازمان خدمات موتوري شامل گريدر، تيغه برفروب و بابكت به تعداد 56 دستگاه و 8 دستگاه نمك‌پاش مكانيزه و 20 دستگاه خودروي نمك‌پاش سنتي در حال برفروبي در شهر هستند.
وي تصريح كرد: همچنين 60 دستگاه خودرو برفروبي براي حمل برف شامل لودر، كاميون، بابكت و گريدر و خودروهاي نمك‌پاش مكانيزه كه دوكاره بوده و در مجموع بيش از 135 دستگاه به لحاظ سخت‌افزاري تداركات خودرويي ديده شده است.
وي اظهار كرد: از ديروز يكشنبه تاكنون 200 تن ماسه و نمك در سطح معابر شهر پاشيده شده است.
وي گفت: علاوه بر تهيه تجهيزات و ماشين‌آلات مورد نياز در هر يك از مناطق شهر همدان تعدادي نيروي انساني حدود 500 نفر نيروهاي آماده‌باش در بخش‌هاي مختلف شهرداري شامل سازمان‌هاي زير مجموعه خدمات شهري از جمله سازمان خدمات موتوري و مناطق چهارگانه شهري استقرار يافته كه در بحث پاك سازي دخيل هستند.
وي با اشاره به اينكه از ديگر اقدامات اين حوزه نصب بنر براي اطلاع‌رساني و هشدار در سطح شهر در زمستان است، گفت: به يك سري مساجد، درمانگاه‌ها و مدارس كيسه‌هاي ماسه و نمك داده شده كه در مواقع ضروري استفاده شود.
معاون خدمات شهري شهرداري همدان اظهار كرد: يك سري مخازن ماسه نمك در سطح شهر تعبيه شده كه در موقع بارندگي كيسه‌ها در آنجا قرار مي‌گيرد تا آنجا را پوشش دهد.
درويشي افزود: بهترين و كم هزينه‌ترين شيوه براي مقابله با بحران‌هاي فصلي، آمادگي مناسب شهروندان و آموزش آنان براي تجهيز به موقع و مناسب به امكانات گرمايشي و ايمني است.
وي گفت: شهروندان در زمان بارش‌ها از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند تا معابر و خيابان‌ها شلوغ نشوند و زودتر از منزل خارج شوند تا به موقع به محل كار خود برسند.
6993