۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84999172
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پارک خودروها معضل برفروبی معابر همدان است

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84999172
پارک خودروها معضل برفروبی معابر همدان است

همدان- ایرنا- مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: پارک خودروها معضل اصلی نیروهای شهرداری برای برفروبی مناسب معابر همدان است.

«مرتضی رضایی» روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجا که ماشین آلات برفروبی برای تسهیل در تردد وسایل نقلیه اقدام به پاکسازی مسیر و هدایت برف به کناره‌ها می‌کنند، پارک خودروها مشکل ساز شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پارک خودروها خطر برخورد سایر وسایل نقلیه در حال تردد به آن‌ها را افزایش می‌دهد و رفت و آمدها را مختل می‌کند.

رضایی با تاکید بر اینکه استفاده از وسیله نقلیه شخصی باتوجه به حجم بارش‌ها، توصیه نمی‌شود، افزود: انتظار داریم شهروندان از وسایل نقلیه عمومی سطح شهر برای انجام امور روزانه خود استفاده کنند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان خواستار مشارکت شهروندان در هنگام بارش برف و پاکسازی معابر شد و افزود: شهروندان می‌توانند با برف‌روبی جلوی منزل و مغازه خود شهرداری را در ارایه خدمات مطلوب به سایر نقاط شهر و شهروندان یاری کنند.

وی افزود: رانندگان باتوجه به یخ زدگی سطوح شیب دار و امکان لغزش خودرو و ایجاد مشکل در تردد از کیسه‌های شن و نمک حاشیه پل‌ها و سطوح شیب دار بابت باز شدن یخ کف معابر استفاده کنند تا عبور و مرور آسانتر شود.

رضایی یادآور شد: شهروندان چنانچه با مشکل مواجه شده و احتیاج به کمک و همکاری پرسنل شهرداری دارند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرید تا امکان برقراری و اعزام فوری اکیپ‌های آماده بکار مهیا باشد.

وی از شهروندان خواست؛ به هنگام فعالیت ماشین آلات و پرسنل خدمات شهری شهرداری، جهت برف روبی همکاری لازم را با پرسنل خدوم شهرداری داشته باشند تا آن‌ها بتوانند اقدامات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بدهند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان تاکید کرد: شهروندان از تخلیه برف پشت بام منازل یا حیاط به داخل پیاده رو و معابر پرهیز کنند ضمن اینکه در برف روبی به موقع پیاده رو مقابل منزل یا واحد تجاری خود در بهبود عبور و مرور شهری همکاری کنند.

رضایی خواستار تقویت آموزش شهروندی در عملیات زمستانی توسط رسانه‌ها شد و بیان کرد: رسانه‌ها با افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در خصوص مشارکت شهروندان، شهرداری همدان را در برف‌روبی کمک کنند.

برف روبی معابر شهری با ۵۰۰ نیروی شهرداری و با استفاده از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات شهرداری و کمک بخش خصوصی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha