يزد - ايرنا - استاندار يزد برنامه محوري را از مهمترين اولويت‌هاي كميسيون برنامه‌ريزي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز اين استان برشمرد و گفت: براي جلوگيري از قاچاق سوخت بايد برنامه‌اي مناسب تدوين شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد كه روز چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفته، سيد محمد ميرمحمدي در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان افزود: هم اكنون با توجه به شرايط كشور و كاهش قيمت نفت ، قاچاق سوخت نيز تحت تاثير اين موضوع قرارگرفته و با كاهش مواجه شده است.
وي اظهار كرد: بايد برنامه دقيقي تدوين شود كه اگر قيمت نفت و در ادامه آن قاچاق سوخت افزايش پيدا كرد با متخلفان و قاچاقچيان سوخت برخورد قانوني لازم انجام شود.
دبير كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان يزد نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از اقدامات اين كميسيون در رابطه با مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در 9 ماه گذشته تعامل مطلوبي بين دستگاه‌هاي اجرايي خط مقدم مبارزه با قاچاق كالا، ارز و سوخت در استان وجود داشته است.
احمد ترحمي ادامه داد: طبق مصوبه كارگروه سوخت در خصوص مجوز شركت‌هاي توليد قير و هيدروكربن هيچ‌گونه مجوز جديدي صادر نشده و با تخلفات برخي شركت‌هاي مرتبط برخورد شده است.
وي افزود: كوره‌هاي آجرپزي سنتي به صنعتي شدن و استفاده از فيلترهاي مخصوص ملزم شده‌اند كه براي تحقق اين مهم بازه زماني مشخصي تعيين شده است.
ترحمي تصريح كرد: برخورد با اتوبوس‌ها و ماشين‌هاي سنگين داراي باك اضافي و استقرار ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي در تمام نقاط ورودي و خروجي استان از ديگر اقدامات انجام‌شده كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و سوخت بوده است.
8068