اردبیل - ایرنا - گاز 85 روستای استان اردبیل با 6 هزار خانوار تحت پوشش در آئینی به صورت متمركز در بخش مركزی شهرستان اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، علی آذر نژاد معاون امور عمرانی استانداری اردبیل روز سه شنبه در آئین افتتاح این طرح ها در مسجد روستای كنسول بخش مركزی شهرستان اردبیل گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای گازدار استان از 300 به 700 روستا افزایش یافته است و در پایان سال 96 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی توجه به روستاها افزایش یافته و برق، گاز، آب و تلفن از بركات نظام اسلامی و خون شهداست.
وی بر حمایت از روستاییان تاكید كرد و افزایش تولیدات لبنی و كشاورزی را در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و خود اتكایی روستاها لازم دانست.
فیروز خدایی مدیرعامل شركت گاز استان اردبیل نیز در این آئین گفت: برای گازرسانی به 81 روستا 287 میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.
وی افزود: همزمان با افتتاح این طرح ها، گازرسانی به 160 روستای دیگر استان با پنج هزار و 500 خانوار تحت شمول آغاز می شود.
وی اظهار كرد: به لحاظ تامین گاز و استفاده از انرژی پاك در همه روستاهای سرعین و خلخال، این مناطق به شهرستان های سبز استان تبدیل شده اند و تلاش می شود در آینده با گازرسانی به همه روستاهای استان، تمام شهرستان های تابعه، سبز تلقی شوند.
خدایی بیان كرد: قبل از انقلاب اسلامی در كشور فقط سه یا چهار شهر با 50 هزار مشترك از نمت گاز برخوردار بودند اما الان بالای 20 میلیون مشترك یعنی 81 درصد خانوارهای كشور از گاز یا انرژی پاك بهره مند هستند.
او میانگین برخورداری روستاهای كشور از گاز را 65 درصد و در استان اردبیل 74 درصد اعلام كرد.
مدیرعامل شركت گاز استان اردبیل اجرای هفت هزار كیلومتر خط تغذیه و شبكه انتقال گاز، نصب 150 ایستگاه تقلیل فشار، تامین گاز برای بیش از 400 هزار مشترك معمولی و یك هزار و 225 مشترك صنعتی را از عملكردهای شركت گاز برشمرد.
جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز در این آئین توجه دولت به عمران روستاها را در جهت خودكفایی و رفاه روستاییان مثبت ارزیابی كرد.
وی توفیق مذاكرات هسته ای با هدایت مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و مقاومت ملت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی را از موفقیت های دولت در رفع مشكلات و خدمت به مردم اعلام كرد.
وی گفت: 50 روستا در شهرستان اردبیل وجود دارد و اغلب آنها به لحاظ سطح تولید كشاورزی، دامی و اقتصاد روستایی در وضعیت خوبی قرار دارند.
زنجانی افزود: در سال گذشته 50 طرح هادی در روستاهای شهرستان اردبیل اجرا و چندین میلیارد ریال به تامین آب این روستاها هزینه شد و در سال جاری نیز آبرسانی به روستاهای تابعه در الویت قرار دارد.
وی از مطالعه شدن احداث یك سد در شهرستان اردبیل و تلاش برای توسعه مدارس و اماكن ورزشی روستاهای این شهرستان خبر داد.
فرماندار اردبیل همچنین نسبت به احداث طرح هادی و بهسازی معابر روستای كنسول این شهرستان نیز قول مساعد داد.
روستای كنسول در منطقه سردسیر دامنه سبلان در بخش مركزی اردبیل 9 شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم كرده است.
اجرای سرود دانش آموزان دختر با لباس محلی، تجلیل از عوامل فعال در گازرسانی به روستاها و پذیرایی از میهمانان و روستائیان با صرف ناهار از بخش های قابل ذكر این آئین بود.
7124/6016