طرح توسعه آب چهار روستای شهرستان سرعین بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا - طرح توسعه آبرسانی به چهار روستای شهرستان سرعین با هدف تامین آب سالم و پایدار ۹۵۹ خانوار در گرمیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل روز شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح‌ توسعه آب روستاهای سرعین گفت: این طرح با هدف تامین آب پایدار تا سال ۱۴۲۵ برای روستاهای لاطران، کرده ده ، اسب مرز و ورگه سران اجرا شده است.

مسعود خیرجو افزود: برای اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه ، بیش از ۱۹ کیلومتر خط انتقال و بیش از چهار کیلومتر شبکه توزیع اجرا و سه باب مخزن ذخیره آب احداث شده است.

وی ادامه داد: حجم کل مخازن احداث شده، ۴۱۰ متر مکعب است و در اجرای طرح توسعه آبرسانی به چهار روستای سرعین، یک دهنه چشمه نیز مرمت و بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: طرح یاد شده، جمعیتی حدود سه هزار و ۳۶۰ نفر در قالب ۹۵۹ خانوار را پوشش می‌دهد و منبع تامین آب این طرح، چشمه پرت پرت است.

کمال‌الدین میرجعفریان ، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این آیین بر توجه بیشتر متولیان امر به تامین و توزیع آب شرب و سالم روستاهای استان و دقت مشترکان در رعایت الگوی مصرف تاکید کرد.

شهرستان سرعین معروف به شهر چشمه‌های بهشتی در ۲۵ کیلومتری اردبیل و در حاشیه جاده اردبیل - سراب واقع شده و همه ساله به ویژه در فصل‌های تابستان و بهار میزبان گردشگران داخلی و خارجی است ، روستاهای سرعین نیز ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha