اردبيل - ايرنا - نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري از استان اردبيل بر حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند به منظور مقابله با نفوذ استكبار در كشور تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيدصادق محمدي يكشنبه شب در نشست خبري گفت: ناامني در اطراف، امنيت همه جانبه در داخل ايران و ضرورت اجراشدن مفاد برجام موجب شده است تا دشمن براي ايجاد ناامني در جمهوري اسلامي ايران تلاش بكند.
وي مشكلات نظام اسلامي و مردم را ناشي از سوء مديريت، فشارهاي خارجي و تحريم ها و بيش از همه به علت اختلاف هاي بين مسوولان دانست و بر وحدت رويه مورد اشاره رهبر معظم انقلاب بين مسوولان به منظور كاهش اختلاف ها و رفع مشكلات تاكيد كرد.
وي اختلاف سليقه را امري طبيعي و مايه پيشرفت توصيف كرد و تعيين محدوده وظايف دستگاه هاي اداري و نهادها، تداخل نيافتن امور و نقش رسانه ها در تحكيم وحدت در جامعه را مهم ارزيابي كرد.
محمدي افزود: رسالت مجلس خبرگان كشف، معرفي رهبر و نظارت بر بقاي شرايط رهبري است و مقام معظم رهبري تاكنون توانسته است نظام اسلامي را به بهترين وجه اداره كند.
وي اظهار كرد: مجلس خبرگان در گذشته هم مورد توجه بوده است اما اين مجلس در آستانه انتخابات مورد توجه كساني قرار گرفته است كه يا با اصل نظام اسلامي و يا با ساختار فعلي اين نظام مخالف هستند.
وي نظر خود را در خصوص مقوله شوراي رهبري اينگونه توضيح داد: اين مساله در گذشته نيز مطرح شده است اما طرح آن در آستانه برگزاري انتخابات هفتم اسفندماه به صلاح كشور نيست.
او ادامه داد: سخن در خصوص شرايط رهبري فقط بايد در مجلس خبرگان رهبري مطرح شود و تحميل اين مسائل از خارج مجلس خبرگان به درون آن درست نيست.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري از استان اردبيل در پاسخ به دليل انتخاب حوزه انتخابيه اردبيل براي نامزدي در انتخابات گفت: ساكن قم هستم و در آخرين روز نام نويسي انتخابات مجلس خبرگان به علت آشنايي با برخي از مسوولان تهران و نزديكي به پايتخت از حوزه انتخابيه تهران نام نويسي كردم.
آيت الله محمدي افزود: به علت كثرت نامزد در حوزه انتخابيه تهران انتقال به حوزه انتخابيه ديگر را تقاضا كردم و از بين استان هاي پيشنهادي سمنان، گيلان، هرمزگان، بوشهر، اردبيل و خوزستان ، به لحاظ درخشان بودن سابقه مذهبي اردبيل، نقش اين استان و بزرگاني همچون شيخ صفي الدين اردبيلي در رسميت بخشيدن به تشيع، وجود مفاخري همچون شيخ احمد مقدس اردبيلي و آذري زبان بودن همسرم استان اردبيل را براي نامزدي انتخابات مجلس خبرگان رهبري برگزيدم.
وي بيان كرد: مردم ايران و مردان و زنان استان اردبيل نيز مسووليت پذير و داراي روحيه همبستگي هستند و همدلي و همزباني در اين استان بيش از ساير استان ها به چشم مي خورد و مردم اين استان بيش از لحاظ معيارهاي قومي و طايفه اي از روي بصيرت و بينش سياسي راي مي دهند.
وي در خصوص چگونگي تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز اظهار كرد: برخي از نامزدها از تمكن مالي خوبي برخوردار هستند و در تبليغ خود مشكلي ندارند اما برخي ديگر به رغم دارا بودن صلاحيت و شرايط لازم به علت تنگناهاي مالي از تبليغ و معرفي مطلوب خويش عاجز هستند و بهتر است براي معرفي و تبليغ اين قبيل نامزدها راه هاي مناسبي انديشيده شود.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري از استان اردبيل ادامه داد: فضاي تبليغات انتخابات مجلس خبرگان رهبري در مقايسه با تبليغات انتخابات مجلس شوراي اسلامي به لحاظ اهميت مجلس خبرگان كمرگ ديده مي شود و البته رسانه ها مي توانند در افزودن به شور و حال تبليغات اين انتخابات موثر باشند.
آيت الله سيد صادق محمدي نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري در استان اردبيل در معرفي خود نيز گفت: در سال 46 در شهري به نام كوهپايه حدفاصل اصفهان و نائين در خانواده اي مذهبي متولد شده ام، بزرگ شده تهران و ساكن قم هستم، در سال 61 به حوزه علميه مرحوم مجتهدي تهراني راه يافته ام، در تدريس كتب حوزوي 28 سال سابقه دارم و در حال حاضر استاد عالي دوره اجتهاد حوزه علميه قم هستم.
سه نامزد از استان اردبيل در انتخابات مجلس خبرگان رهبري حضور دارند.
اين استان با يك ميليون و 250 هزار نفر جمعيت در مجلس خبرگان رهبري دو نماينده دارد.
7124/6016