بجنورد- ایرنا- عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی گفت: حضور پرشور در پای صندوق های رای سپری مستحكم در برابر دشمنان است و به همین دلیل این امر یك واجب شرعی است.

آخوند گلدی كمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: مردم پشتوانه محكمی برای انقلاب و نظام هستند و در این دوره با توجه به حساسیت در منطقه و جهان شركت پرشور تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.
وی افزود: برای بالا بردن عزت و آبروی نظام در انتخابات شركت می كنیم چرا كه این حضور اقتدار ایران در دنیا را تداوم می بخشد.
وی گفت: دشمنان از اكنون به رفتار ملت ایران چشم دوخته اند و در هفت اسفند نیز ما را رصد خواهند كرد ما باید با رفتن به پای صندوق های رای توطئه های آنان را خنثی كنیم.
وی با بیان اینكه هفت اسفند تجدید بیعت با آرمان ها و ارزش های انقلاب است افزود: همچنین شركت در انتخابات به منظور حفظ استقلال كشور و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: برای بی اثر كردن توطئه های دشمنان و به كوری چشم بدخواهان ایران، همه باید در انتخابات هفت اسفند شركت كنیم و از تمامی برداران شیعه و سنی دعوت می كنم تا در این روز مهم بار دیگر دشمنان را ناامید كنند.
وی بر شركت حداكثری تاكید كرد و گفت: شركت پرشور به دنیا نشان خواهد داد كه مردم ایران اسلامی چه شیعه و چه سنی پایبند به انقلاب و نظام هستند و هرگاه در هر زمانی به آنان نیاز باشد به میدان خواهند آمد و این مهم را بار یگر به جهانیان ثابت خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه مردم نباید نسبت به سرنوشت كشور خود بی اعتنا باشند، افزود: نماینده ها در آینده كشور نقش مهمی را ایفا خواهند كرد چرا كه به فرموده رهبر معظم انقلاب مجلس در راس همه امور است برای اجرای این قانون شیعه و سنی باید پرشور در پای صندوق های رای حضور یابند.
مدیر حوزه دینی خادمیه در روستای امانلی شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: اهل سنت خراسان شمالی در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی همپای برادران شیعه حضور داشته اند و امسال نیز بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت اثبات می كنند.
وی بر وحدت شیعه و سنی تاكید كرد و افزود: حضور شیعه و سنی و سایر اقوام در پای صندوق های رای علاوه بر نقش آفرینی در تعیین سرنوشت كشور، وحدت را نیز به دشمنان نشان خواهیم داد و به دنیا ثابت می كنیم كه ملت ایران با قومیت ها و اقوام مختلف یكپارچه است.
آخوند كمالی از مردم بخصوص اهل سنت این استان خواست تا در انتخاب خود آگاهانه عمل كنند و فردی را به مجلس بفرستند كه متدین، توانمند، مدیر، قوی، متخصص، كارآمد و مردم دار شد.
وی با بیان اینكه هر رای در سرنوشت كشور موثر است افزود: باید زندگی فردی و كاری نامزد ها را مطالعه كنیم و همچنین در خصوص عملكرد كاری آنان در دوره های گذشته بررسی داشته باشیم و تنها به شعار و عكس و پوستر رای ندهیم بلكه كسی به مجلس راه یابد كه بتواند برای كشور تصمیم گیری كند.
حدود 10 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی تركمن های سنی مذهب هستند كه در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سكونت دارند.
خراسان شمالی دارای 4 كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترك با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یك نماینده دارد.
حدود 60 درصد از جمعیت 925 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفندماه هستند/3
3007/ 6042