سنندج- ايرنا- كبك هايي كه توسط كاركنان محيط زيست در شهرهاي كامياران و بانه از شكارچيان غيرمجاز و فروشندگان اين پرندگان كشف شده بودند در طبيعت كردستان رهاسازي شدند.

به گزارش ايرنا در شهرستان كامياران از فرد متخلفي كه اقدام به نگهداري و خريد فروش غير مجاز پرندگان مي كرد، چهار كبك كشف و ضبط شد.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان كامياران در اين رابطه گفت: با پيگيري هاي مداوم يگان حفاظت اين واحد و با هماهنگي مقام قضايي شهرستان كامياران، از فرد متخلفي كه اقدام به نگهداري و خريد و فروش غير مجاز پرندگان مي كرد، چهار كبك و يك عدد قفس چوبي كشف و ضبط شد.
مهدي رستمي افزود: با هماهنگي مقام قضايي كبك ها در طبيعت كامياران رها سازي شدند.
به گفته وي پرونده اين متخلف جهت رسيدگي و صدور حكم به مراجع قضايي ارجاع شده است.
در دومين مورد نيز در جريان گشت و كنترل محيط بانان بانه، 2 كبك زنده و يك دستگاه موتور سيكلت از گروهي متخلف كشف و ضبط شد.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان بانه در اين رابطه گفت: محيط بانان شهرستان بانه در پي گشت و كنترل در زيستگاه هاي اين شهرستان با گروهي متخلف بر خورد نموده و موفق به كشف و ضبط 2 قطعه كبك زنده و يك دستگاه موتورسيكلت از آنها شدند.
ميرزايي افزود: با هماهنگي دادستان بانه، 2 قطعه كبك كشف شده در طبيعت بانه رهاسازي شدند.
در خبري ديگر يك طوطي توسط هميار طبيعت تحويل اداره محيط زيست مريوان داده شد.
اين طوطي (طوق صورتي) توسط هميار محيط زيست براي بازگردادن به زيستگاه، تحويل اداره محيط زيست شهرستان مريوان شد.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان مريوان در اين رابطه گفت: يك طوطي طوق صورتي كه توسط يكي از دوستداران طبيعت و حيات وحش خريداري شده بود، به منظور بازگشت به زيستگاه مناسب تحويل اداره محيط زيست شهرستان مريوان داده شد.
محمد زري ضمن تشكر و قدرداني از فعاليت ها و اقدامات دلسوزانه و بدون چشمداشت دوستداران طبيعت و محيط زيست افزود: در راستاي وظايف سازماني محوله، اين پرنده براي بازگشت به زيستگاه مناسب تحويل اداره كل محيط زيست كردستان شده است.
6108/1904