۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84536830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه استان کردستان

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
کد خبر: 84536830
خبرهای کوتاه استان کردستان

سنندج- ایرنا- کشف ۳۰ قطعه سهره طلایی، پلمب مراکز عرضه گوشت غیرمجاز در مریوان، کشف و ضبط ۴۵۰ کیلوگرم لاشه مرغ غیربهداشتی، کشف و ضبط ۱۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و کسب گزارش مطلوب حسابرسی سیمان کردستان خبرهای کوتاه استان است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بانه ۳۰ قطعه سهره طلایی از یک فرد مختلف کشف شد.

رحمان رحیم پور با اشاره به اینکه این پرندگان جزو گونه های وحشی هستند افزود: در بازدید و بررسی های مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت از پرنده فروشی های بانه یک فرد متخلف که به صورت غیر مجاز اقدام به خرید و فروش پرنده های وحشی می کرد شناسایی شد.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده از این پرنده فروشی ۳۰ قطعه سهره طلایی که در یک قفس فلزی بزرگ نگهداری می شد، کشف و ضبط شد.

رحیم پور با بیان اینکه این پرندگان زینتی با قیمت های مختلف در بازار خرید و فروش می شوند گفت: ۲۰ قطعه از این پرندگان با نظر دامپزشک محیط زیست در طبیعت شهرستان بانه رها سازی شده و ۱۰ قطعه دیگر به دلیل شرایط نامناسب نگهداری که قابلیت رها سازی ندارند در اداره محیط زیست نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: این فرد متخلف با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده شد و ۳۰ میلیون ریال جریمه محیط زیستی شده و برای سیر مراحل قانونی به دادگستری بانه ارجاع شد.

رییس محیط زیست شهرستان بانه اظهار داشت: نگهداری، خرید و فروش پرندگان وحشی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

مرکز عرضه کننده گوشت غیرمجاز در مریوان پلمب شد

 رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: یک مرکز عرضه کننده فرآورده های خام دامی غیر مجاز در سطح این شهرستان شناسایی و بلافاصله پلمب شد.

دکتر مسعود خاتمی اظهار داشت: در پی بازدیدهای مکرر بازرسان شبکه دامپزشکی از واحدهای عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی سطح شهر مریوان یک واحد قصابی متخلف شناسایی شد.

وی افزود: این واحد عرضه کننده گوشت به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و همچنین مشاهده موارد تخلف در این واحد توسط بازرسان پرونده تخلف آن تشکیل و با دستور مقام قضایی بلافاصله پلمب شد.

 رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: شبکه دامپزشکی در راه نیل به اهداف سازمانی با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم و در راستای ارتقاء سطح کیفیت فرآورده های خام دامی تا به دست مصرف کننده برسد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و سلامت شهروندان را سرلوحه حرکت خود قرار داده است.

 وی هشدار داد: به محض مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، عدم بسته بندی، عدم گواهی بهداشتی قرنطینه ای مبدا تولید کننده، عرضه خارج از یخچال و غیره به شدت برخورد قانونی لازم اعمال و هیچ گونه چشم پوشی و گذشت در عمل غیربهداشتی در مسیر وظایف دامپزشکی وجود ندارد.

کشف و ضبط ۱۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد

خاتمی اضافه کرد: در بازدید سرزده اکیپ های اداره کل دامپزشکی کردستان از مراکز عرضه فراورده شهرستان مریوان ۱۷۰ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در این بازدید و نظارت سرزده که از ۳۰ واحد انجام شد تعداد چهار پرونده تعزیراتی- قضایی برای متخلفان تشکیل شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان افزود: فعالیت های اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان از ابتدای هفته جاری جدی تر شده و نظارت ها طی هفته های آتی به شکل محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد.

خبرهای کوتاه استان کردستان

کشف و ضبط ۴۵۰ کیلوگرم لاشه مرغ غیربهداشتی

خاتمی یادآور شد: ۴۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ گرم از یک خودروی سواری پژو به صورت غیر بهداشتی و غیر مجاز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: این خودروی سواری پس از بارگیری در سنندج قصد داشت آن را به مرز باشماق مریوان منتقل کند که توسط اکیپ های اداره کل دامپزشکی کردستان با همکاری عوامل انتظامی توقیف و با دستور قاضی کشیک راننده این خودرو بازداشت و خودرو نیز روانه پارکینگ شد.

سیمان کردستان موفق به کسب گزارش مطلوب حسابرسی شد

مدیر عامل کارخانه سیمان کردستان از موفقیت در کسب گزارش مطلوب حسابرسی پس از ۶ سال خبرداد.

رضا نیک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت ۲۶ آبان ماه برگزار خواهد شد، سیمان کردستان در سال مالی گذشته موفق به تسویه تمام بدهی های بانکی خود شده و از لیست بدهکاران بانکی خارج شد.

وی افزود: عملکرد مالی به گونه ای است که زیان انباشته ۶۵۰ میلیارد ریالی را پوشش داده و پس از ۶ سال، شرکت از زیان خارج شد و به سود دهی رسید.

مدیر عامل سیمان کردستان ادامه داد: سیمان کردستان در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۰ موفق به ثبت سود تحقق یافته ((EPS) ۳۶۰ ریالی پس از کسر زیان انباشته شد.

او با اشاره به اینکه با توجه به روند فعلی شرکت، انجام پروژه راه اندازی خط ۲ آهک و پروژه های بهبود عملکرد، پیش بینی سودآوری سه برابری برای سال جاری دور از انتظار نیست گفت: عرضه سیمان در بورس کالا نقطه عطفی برای صنعت سیمان در سال جاری بود که موجب افزایش شفافیت در بخش‌های مختلف بازار شده و امکان رصد و پایش بازار را فراهم آورده است.

نیک پور افزود: چنانچه شرایط و ضوابط بورس کالا بطور کامل برای این صنعت پیاده شود و همچنان مشمول نرخ گذاری و محدودیتهای عرضه و نرخ گذاری توسط وزارت محترم صمت و دولت نگردد، شرایط صنعت سیمان در آینده بسیار مطلوبتر خواهد شد.

 شرکت سیمان کردستان یکی از شرکت های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است که با بهره مندی از فناوری های روز دنیا، توانایی تولید ۲۷ نوع محصول مختلف با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد EN اروپا را داراست.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha