يزد - ايرنا - مدير درآمدهاي عمومي شهرداري يزد از تخفيف 100درصدي جريمه ديركرد عوارض معوقه خودرو و نوسازي خبر داد و گفت: شهروندان تا پايان مرداد امسال مهلت دارند با پرداخت عوارض معوقه خود در زمينه خودرو و نوسازي از پرداخت جرايم گذشته معاف شده و از بخشودگي اين جرايم بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومي شهرداري يزد كه روز پنجشنبه در اختيار قرار گرفت، علي محمد مرتضايي افزود: شهرداري يزد سه مصوبه از جمله اين تخفيف را در راستاي مساعدت بيشتر به شهروندان و رعايت ضوابط و ساخت و ساز توسط آنان از شوراي اسلامي شهر دريافت كرده است.
وي ادامه داد : اختصاص 10 درصد جايزه خوش حسابي و 50 درصد تخفيف بهاي خدمات پسماند خانگي به مودياني كه تا پايان خرداد ماه نسبت به پرداخت عوارض نوسازي ملك خود اقدام كند و معافيت پروانه هاي مسكوني تك واحدي تا متراژ 400 متر از پرداخت عوارض زيربنا در سالجاري دو مصوبه ديگر شوراي اسلامي شهر است.
اين مسئول اظهار كرد: عوارض نوسازي و عوارض خودرو، از جمله عوارض ملي و پايدار شهرداريهاست كه در صورت پرداخت نشدن در موعد مقرر و سال مربوطه از ابتداي سال آينده مشمول جريمه ديركرد مي شود و در صورت پرداخت نشدن در سالهاي متمادي بيشتر از مبلغ اصلي خواهند شد.
مرتضايي افزود: به عوارض خودرو ماهيانه دو درصد و به عوارض نوسازي ساليانه 9 درصد جريمه دير كرد تعلق مي گيرد.
وي ادامه داد: اعمال تخفيف هاي 100 درصدي جريمه ديركرد عوارض معوقه خودرو و نوسازي در راستاي مساعدت بيشتر به شهروندان در جهت به روز كردن عوارض آنهاست.
اين مسئول اضافه كرد: شهروندان مي توانند براي پرداخت عوارض نوسازي ملك خود به مناطق و نواحي شهرداري و براي پرداخت عوارض خودرو به واحد وصول عوارض خودرو واقع در انتهاي خيابان شهيد رجايي مراجعه يا از طريق دفاتر پيشخوان عوارض خود را پرداخت كنند.
مدير درآمدهاي عمومي شهرداري يزد گفت: مودياني كه نسبت به پرداخت عوارض نوسازي سال جاري ملك خود تا پايان خرداد امسال اقدام كنند مي توانند از 10 درصد جايزه خوش حسابي عوارض سال جاري و 50 درصد تخفيف بهاي خدمات پسماند خانگي امسال نيز استفاده كنند.
وي افزود: در مجتمع هاي مسكوني به دليل تجميع زباله و سهولت در جمع آوري، 10 درصد بيشتر به تخفيف بهاي خدمات پسماند خانگي اضافه مي شود و تخفيف در حد 60 درصد محاسبه مي شود.
مرتضايي با بيان معافيت پروانه هاي مسكوني تك واحدي تا متراژ حداكثر 400 متر از پرداخت عوارض زيربنا در سالجاري خاطر نشان كرد: اين تصميم به منظور فرهنگ سازي، تسهيل در روند صدور پروانه هاي ساختماني و تشويق شهروندان به اخذ پروانه ساختمان براي اراضي مجاز از نظر ضوابط شهرسازي اخذ شده است.
وي ادامه داد: اعمال اين تخفيف به منظور آگاهي شهروندان از تاكيد شهرداري بر اخذ پروانه ساختمان، پيش از هر ساخت و ساز و عمليات عمران و به طور صرف با هدف رعايت ضوابط ساخت و ساز و شهرسازي است و جنبه مالي ندارد.
شهرداري يزد با حدود 99 كيلومتر مربع محدوده خدماتي و نظارتي با همكاري سه منطقه، يك ناحيه و 11 سازمان فعاليت مي كند.
7532/8068