اردبيل - ايرنا - رييس كل دادگستري استان اردبيل گفت: فعاليت هاي اشتغال در زندان هاي اين استان در راستاي اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي زندان اردبيل ، حجت الاسلام محمدعلي قاصدي در بازديد از مراكز اقدامات تاميني و تربيتي اردبيل از مسوولان زندان هاي استان در ايجاد فضاي اشتغال مددجويان قدرداني كرد و افزود: اشتغال يكي از عناصر مهم در بازسازي و اصلاح رفتار زندانيان است.
او گفت: اشتغال و آموزش حرف كاربردي براي مددجويان انگيزه آنها را براي بازگشت سالم به اجتماع و ادامه زندگي و پرهيز از بزه بالا مي برد و بايد كاري كنيم كه زمينه اشتغال تعداد زيادي از مددجويان پس از آزادي فراهم شود و در اين صورت چرخه اصلاح و تربيت كامل خواهد شد.
رييس كل دادگستري استان اردبيل اظهار كرد: با اهميت دادن به توليد و استفاده از نيروهاي خلاق و كارآفرين در راس هرم اشتغال و شريك كردن مددجويان در سود حاصل مي توان دلگرمي خاصي براي كار در اين مراكز مشاهده كرد.
او بر لزوم جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي و توجه به رويكرد توليدي ميزان و تنوع كارگاههاي اشتغال با توجه به نيازهاي جامعه رشد و توسعه تاكيد كرد.
مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان اردبيل نيز در اين بازديد گفت: سند چشم انداز اشتغال در زندان هاي استان بر مبناي افزايش مشاغل توليدي و مشاركت با بخش خصوصي در زمينه اشتغال زندانيان طراحي شده است.
مراد فتحي افزود: نيازمند حمايت هاي همه جانبه مسوولان قضايي ، اجرايي و بخش خصوصي و صنعت در اين زمينه هستيم.
او با اشاره به اينكه با افزايش اشتغال ميزان آسيب هاي اجتماعي و بزه در زندان و جامعه كاهش خواهد يافت گفت: يكي از موانع بزرگ اشتغال زندانيان پس از آزادي انگ زندان است كه بر پيشاني زنداني مي خورد و به رغم متنبه شدن فرد و زمينه شروعي دوباره و ميل به كسب روزي حلال متاسفانه بخاطر سوء سابقه پذيرش اين افراد از سوي جامعه در حد پايين بوده و اين نيازمند فرهنگ سازي و تغيير ديدگاه اجتماعي است.
6018/6016