تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

شهرري ـ ايرنا ـ نماز عبادي سياسي عيد سعيد فطر روز چهارشنبه در حرم حضرت عبدالعظيم(ع)، مصلاهاي نماز جمعه، مساجد و امامزادگان واجب التعظيم(ع) بخش هاي مختلف شهرستان ري اقامه شد.

به گزارش ايرنا، مردم خداجوي و ولايتمدار شهرستان ري در بخش هاي مركزي، كهريزك و حسن آباد به شكرانه يك ماه روزه‌داري و عبادت، صبح امروز نماز عيد سعيد فطر را باشكوه هر چه تمامتر در اماكن مقدس اقامه كردند.
نماز عيد سعيد فطر رأس ساعت 8 صبح با حضور مردم مومن، خداجو و ولايي شهرري در ضلع جنوبي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام به امامت حجت الاسلام ابراهيمي امام جمعه موقت شهرري اقامه شد.
وي در خطبه هاي نماز عيد فطر با اشاره به دعاي وداع ماه مبارك رمضان در صحيفه سجاديه گفت: ماه مبارك رمضان ماه كسب خيرات و فيوضات الهي و نفس كشيدن روزه داران در آن عبادت بود و همه آحاد جامعه بايد معنويت حاصل شده از اين ماه را در زندگي خود جاري كنند.
ابراهيمي با بيان اينكه ماه مبارك رمضان بهار قرآن بود و در اين ماه تلاوت قرآن در همه جا برقرار بود افزود: تلاوت و عمل به قرآن بايد در ماه هاي ديگر نيز در جامعه همگاني بوده و همه نسبت به تعاليم و آموزه هاي آن و جاري كردن آن در زندگي فردي و اجتماعي خود احساس مسئوليت كنند.
استاديوم 10 هزار نفري ايثارگران عطرسيب نيز ميزبان نمازگزاران باقرشهري عيد سعيد فطر بود.
نماز عيد سعيد فطر در باقر شهر به امامت حجت الاسلام موسوي امام جمعه اين شهر برگزار شد و ازدحام جمعيت در اين مراسم به گونه اي بود كه عده اي از مردم خداجو فضاي كافي جهت اقامه نماز كنار ساير نمازگزاران بدست نياورده و چندين صف را روي سكوهاي ورزشگاه ايجاد كردند.
همچنين نماز عيد سعيد فطر در كهريزك، حسن آباد فشافويه، قلعه نو و ديگر مناطق شهرري با حضور باشكوه مردم مومن برگزار شد.
مراكز تعيين شده و صندوق هاي جمع آوري زكات فطريه و كفاره نيز در نقاط مختلف آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) و محل هاي برگزاري نماز عيد سعيد فطر در مكان هاي مختلف جهت جمع آوري فطريه مردم مؤمن و خداجو آماده بوده و فطريه ها و كفاره ها را جمع آوري كردند.
6139