۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85089749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ندای  «الله اکبر» نماز عید فطر در شهرستان‌های استان تهران طنین انداز شد

شهرری - ایرنا - صدای خوش "الله اکبر، الله اکبر" در روز عید سعید فطر در شهرستان‌های استان تهران طنین انداز و نماز جماعت مختص به این روز اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزه داران شهرستان های استان تهران در روز عید سعید فطر اول ماه شوال مشتاقانه برای اقامه نماز از هر کوی و برزن در صف هایی منظم در محل برگزاری نماز عید فطر حاضر شدند و با شکوه هر چه تمام تر نماز عید اقامه کردند.

ندای  «الله اکبر» نماز عید فطر در شهرستان های استان تهران طنین انداز شد

عید فطر در شهرستان پردیس

مردم روزه دار شهرهای بومهن، پردیس، سعیدآباد، خسرو آباد و بخش جاجرود، ماه رمضان امسال را تا رمضانی دیگرو ضیافت الهی دیگر با حضوری پر شکوه و وحدت آفرین در نماز عید سعید فطر بدرقه کردند.

در آستانه عید سعید فطر، طرح فضاسازی محیطی مبلمان شهری پردیس توسط شهرداری با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اندازه های مختلف، ریسه بندی، نصب بنر، چاپ پوستر انجام شد.

مراسم نماز با شکوه عید سعید فطر به صورت متمرکز از ساعت هفت صبح آغاز و راس ساعت ۸ صبح در میدان امام رضا(ع) حد فاصل بین شهرهای پردیس و بومهن برگزار شد.

در حاشیه برگزاری نماز عید، ویژه برنامه های تلاوت قرآن کریم (قاری بین‌المللی حاج مصطفی یادگاری)، اجرای گروه سرود شهید احسان (اینجا ایرانه)، مناجات خوانی (کربلایی محسن رضوانفر)، اجرای گروه تواشیح و همخوانی نورالشهدا، قرائت زیارت عاشورا (مجتبی نیکنام) برگزار شد.

سازمان حمل و نقل شهرداری پردیس با اتوبوس هایی از مبدا فاز ۱۱، مسجد امام رضا(ع) در فاز ۸، مسجد حضرت جواد الائمه(ع) در فاز ۹، مسجد المهدی(عج) در فاز ۵ مسکن مهر پردیس و مسیرهای اصلی فازهای مختلف نمازگزاران را به محل برگزاری نماز عید فطر منقل شدند.

به منظور تامین امنیت و سلامت نمازگزاران نیروهای امدادی و انتظامی در محل برگزاری نماز عید سعید فطر حضور دارند و غرفه اقلام تنظیم بازار از سوی اداره جهاد کشاورزی نیز در محل برگزاری نماز برپا شده است.

محل دریافت فطریه، ایستگاه‌های توزیع اقلام فرهنگی و ایستگاه‌های توزیع اقلام خوراکی نیز در محل برگزاری نماز عید فطر بر پا شدند.

ندای  «الله اکبر» نماز عید فطر در شهرستان های استان تهران طنین انداز شد

نماز عید فطر دلها را به هم گره می زند

امام جمعه شهرقدس در خطبه های نماز عید فطر این شهر گفت: مهمترین وجه نماز عید فطر بعد از تکرار بندگی خدا، اجتماع عظیم و وحدت بخش آن است که دلها را به هم گره می زند.

حجت‌الاسلام رضا جوکار اظهارد اشت: جلوه این عبودیت و همبستگی در دعای قنوت نماز عید گنجانده شده، که می فرماید: با سلام و درود بر پیامبر و آل محمد(ص) می خوانیم؛ خدایا ما را در آنچه آنها را وارد کردی وارد کرده و هر آنچه آنها را از آن دور کردی ما را هم دور بفرما.

جوکار افزود: مفهوم این بیانات الگو گرفتن از پیامبر، ائمه و اهل بیت (ع) در همه امور و سبک زندگی دنیوی است.

خطیب نماز عید فطر شهرستان قدس با دعوت مومنان روزه دار و شرکت کنندگان در این همایش بزرگ، به رعایت تقوی الهی گفت: تقوی مهمترین دستاورد ما در ماه مبارک رمضان بود، در این ماه به وسیله انس با قرآن تقوی را در وجود خود تقویت کردیم و در راه دستیابی به زیست عفیفانه تلاش کردیم.

وی از این ماه با عنوان ماه انس با قرآن یاد و خاطرنشان کرد: قدر این انس با قرآن را بدانیم و برای بهره گیری از این نور الهی برنامه هایی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شده است.

امام جمعه شهر قدس از طرح می خوانمت نام برد و افزود: شهروندانی که تمایل به برگزاری جلسات قرآنی در منازل خود داشته باشند در این طرح شرکت کرده و از آنها حمایت و پشتیبانی می شود.

حجت‌الاسلام جوکار به عنوان برنامه بعدی، از طرح بشری که در آن به تربیت مربی قرآنی می پردازد نام برد و از معلمان، مبلغان، دانشگاهیان و حوزویان برای شرکت در آن دعوت کرد.

خطیب نماز عید فطر با قدردانی از مردم مومن شهرستان اظهار داشت: در این ماه مبارک توجه به محرومین را به اوج رساندید و در چنین روزی با پرداخت زکات فطریه خود را موظف کنیم که در بقیه سال نیز دستگیری از آنها را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به پرداخت کفاره در این روز اضافه کرد: افرادی که به هر دلیل سال گذشته موفق به روزه داری نشده و عذر شان تا امسال برطرف نشد موظف به پرداخت کفاره هستند ولی کسانی که امسال نتوانستند از برکات روزه داری فیض ببرند و تا ماه رمضان سال آینده عذرشان برطرف نشد، عید فطر سال آینده باید کفاره را بپردازند.

همایش با شکوه نماز عید فطر در خیابانهای منتهی به میدان مصلی شهرقدس با حضور اجتماع عظیمی از مردم مومن شهرستان، مقامات و مسوولان شهرستان امروز برگزار شد.

ندای  «الله اکبر» نماز عید فطر در شهرستان های استان تهران طنین انداز شد

ایستادگی مردم دشمن را بیش از هر زمان گذشته ذلیل کرده است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی باعث شده تا دشمنان نظام نسبت به هر زمان دیگر در مقابله با ایران اسلامی دچار ذلت شوند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی نیز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرستان قرچک اظهار داشت: یکی از مهمترین تعالیم آسمانی دین مبین اسلامی و وظایفی که خداوند به ویژه برای کسانی که یکماه ماه مبارک رمضان را به روزه داری و عبادت پرداختند تعیین کرده، یاری رساندن به دین خدا است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش دارد تا با اجرای احکام الهی، دین مبین اسلام را به درستی اجرایی کند ولی در این مسیر، دشمنان اسلام و کسانی که این نظام الهی را سدی بزرگ در برابر زیاده خواهی‌های خود می‌بیننند، تلاش دارند تا با هر روش، دشمنی خود را علیه این مردم و نظام عیان کنند.

اسماعیلی با تأکید بر لزوم افزایش بصیرت مردم در مقابله با دشمنان گفت: امروز باید همه در مسیر حق بوده و معاویه‌ها و یزید های زمان را بشناسیم، اگر دشمن شناس خوبی نباشیم بنده و شیعه خوبی برای خداوند متعال نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: ولایت فقیه عمود و ستون دین است و اگر پشتیبان ولایت به عنوان ادامه دهنده ولایت حضرت علی (ع) باشیم، بدون شک به کشور آسیبی وارد نمی‌شود.

امام جمعه قرچک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی اظهار داشت: مردم سال‌هاست که برای اعتلای ارزش‌های اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم راه حق کرده‌اند تا به عزت امروز ایران اسلامی برسیم، دشمن امروز از هر زمان دیگر زبون و ذلیل شده و باید با مقاومت این ذلت آنان را تا نابودی کامل ادامه دهیم.

وی افزود: طرح اسلام ستیزی و اسلام هراسی دشمنان محکوم به شکست و نابودی است.

اسماعیلی با اشاره به توطئه دشمنان در هدف قرار دادن حجاب و عفاف زنان ایران اسلامی گفت: دشمن به خیال خام خود با هدف قرار دادن حجاب زنان به مقابله با ایران اسلامی می‌پردازد غافل از این که زنان عفیقه ایران، این نقشه را با بصیرت خنثی می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین: با رفع مشکلات از دستاوردهای نظام حراست کنیم

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: امروز کشور به برکت خون شهدا از اقتدار و عزتی مثال زدنی برخوردار است ولی قطعا با رفع مشکلات اقتصادی، از دستاوردهای نظام بیش از گذشته حراست می‌شود.

به گزارش خبرنگرا ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور خیل عظیم مردم ورامین برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران با حضور به هنگام خود در تمامی صحنه‎ ها، خار چشم دشمنان داخلی، خارجی و نفوذی‌های استکبار جهانی شده است.

وی افزود: سپاه پاسداران از زمان تأسیس خود تا کنون نه تنها در طول دوران هشت سال دفاع مقدس که در تمامی صحنه‌هایی که مردم و کشور به وجود آنان نیاز داشته وارد میدان شده و با تقدیم هزاران شهید از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند.

محمودی با تأکید بر لزوم رفع مشکلات جامعه و اهتمام بیشتر مسئولان در عمل به وظایف قانونی خود گفت: باید توجه داشت که مسئولیت‌ها ماندگار نیست و افراد باید در تمام سطوح مدیریتی کشور قدر این امانت را دانسته و با تمام توان به مردم خدمت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: افراد باید از زمان محدود مسئولیت خود استفاده کرده و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند، مردم از سیاسی بازی و جناح گرایی خسته شدند .

محمودی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به ورامین خاطرنشان کرد: برای برخی از پروژه‌ها نیز تاریخ تعیین شده است، انتظار است، مسئولان امر برای تحقق این مصوبات تا حصول نتیجه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، عید فطر اولین روز ماه شوال است که با رویت هلال ماه شوال در پایان روز ۲۹ ماه رمضان و یا گذشت ۳۰ روز از اول ماه رمضان، ثابت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha