گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: نبود قاضي مستقر و كشيك تعزيرات حكومتي روند رسيدگي به پرونده هاي مربوط به قاچاق كالا در اين شهرستان را طولاني كرده است.

محمد علي نبي پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با وجود كشفيات بسيار كالاهاي قاچاق در گناباد به دليل نبود قاضي مستقر و كشيك تعزيرات حكومتي پرونده هاي مربوط به قاچاق كشف شده براي رسيدگي به شهرستان تربت حيدريه انتقال مي يابد.
وي اظهار كرد: با توجه به موقعيت گناباد از نظر قرار داشتن در مسير ورودي چند استان جنوبي كشور به خراسان رضوي اين شهرستان از مناطق بسيار آسيب پذير از نظر انتقال كالاهاي قاچاق محسوب مي شود.
وي گفت: بيشترين كالاهاي قاچاق كشف شده در اين شهرستان شامل انواع لوازم بهداشتي، سيگار، پارچه، دارو و ميوه هاي قاچاق است.
فرماندار گناباد افزود: در سالهاي گذشته مواد سوختي نيز از جمله كالاهايي بود كه هنگام قاچاق از مشهد و ديگر نقاط خراسان رضوي به مناطقي نظير سيستان و بلوچستان در اين شهرستان كشف مي شد كه با صدور كارت هوشمند سوخت ميزان قاچاق آن بسيار كاهش يافته است.
وي اظهار كرد: طي سه ماه امسال دو ميليارد و 100 ميليون ريال كالاي قاچاق در شهرستان گناباد كشف و ضبط شد.
وي بيشترين كالاهاي قاچاق كشف شده در اين مدت را پوشاك، پارچه، كفش، برنج، لوازم آرايشي، سيگار، قرص برنج، دارو، طلا، آرد، پياز زعفران، اسلحه شكاري، تجهيزات ماهواره، لوازم خانگي و پزشكي ذكر كرد.
نبي پور گفت: در اين ارتباط 31 متهم دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
مسئول نمايندگي تعزيرات حكومتي گناباد هم گفت: با توجه به موقعيت گناباد از نظر كشف كالاهاي قاچاق، نبود قاضي مستقر و كشيك از معضلات مهم اين بخش محسوب مي شود.
محمد رضا عرب افزود: پيگيريهايي در اين زمينه در دست انجام است.
شهرستان 85 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
2095/ 6053