۶ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85335613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی: نظارت بر عرضه کالاهای اساسی افزایش یافت

گناباد-ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: گستره نظارت این نهاد بر بازار و فعالیتهای اقتصادی با هدف ایجاد ثبات در عرضه و توزیع کالاها و از جمله کالاهای اساسی طی سال جاری افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی مدنی فدکی روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس اداره تعزیرات حکومتی گناباد افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در راستای وظایف اصلی خود رسیدگی به پرونده های تخلفات اقتصادی را بر عهده دارد ولی با هدف ایجاد ثبات بیشتر در بازار و فعالیتهای اقتصادی، گستره فعالیت این اداره کل در زمینه های مقابله با احتکار، قاچاق کالا و نظارت بر عرضه و خدمات دارو و درمان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ثبات و آرامش در بازار و معیشت مردم و کاهش تورم در عرضه کالا و به خصوص کالاهای اساسی باید اولویت مسوولان دستگاههای اجرایی و اقتصادی و نظارتی قرار گیرد، تصریح کرد: گرانی قیمت اقلام اساسی مانند گوشت و مرغ برای مردم قابل قبول نیست.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در تشریح دلایل افزایش قیمت کالاها و به خصوص کلااهای اساسی در این استان گفت: برخی مسوولان و دست اندرکاران برنامه ریزی و پیش بینی های خوب و کاربردی ندارند و یا در صورت تصمیم گیری، آنها را به موقع اجرا نمی کنند.

وی تصریح کرد: از چند ماه قبل به مسوولان مربوطه تاکید شده بود که باید برنامه ریزی لازم برای جوجه ریزی مرغ داشته باشند تا بازار توزیع مرغ با مشکل مواجه نشود ولی به این مساله به خوبی توجه نشد.

مدنی افزایش مشارکت مردم در صحنه های مختلف و از جمله انتخابات سال جاری را نیازمند امید آفرینی در بین مردم دانست و گفت: معضلاتی مانند گرانی و فشارهای اقتصادی و معیشتی مانند غبار جلوی خدمات خوب دولت سیزدهم در بخشهای مختلف را گرفته است، در حالیکه این دولت اقدامات اثربخشی در زمینه های مختلف انجام داده که به خوبی اطلاع رسانی نمی شود و برخی هم با سیاه نمایی بیشتر به انعکاس نقاط ضعف می پردازند.

به گفته وی، همه مسوولان اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و رسانه های ارتباط جمعی باید با اطلاع رسانی به موقع و هدفمند، نشاط و امید را در جامعه و بین مردم به خصوص در آستانه برگزاری انتخابات افزایش دهند.

فرماندار گناباد نیز گفت: در سایه همدلی مسوولان طرحهای خوب و اثربخشی در بخشهای نهضت ملی مسکن، گازرسانی، آبرسانی و برق رسانی و عمرانی در این شهرستان انجام شده است، در حالیکه شاخص خراسان رضوی از نظر پرداخت تسهیلات مسکن روستایی ۹۲ درصد بوده، این میزان در گناباد ۹۹ درصد است.

رضا نصیری اظهار کرد: سهمیه ابتدایی گناباد در طرح نهضت ملی مسکن سه هزار و ۶۰۰ واحد بود ولی با پیگیریهای انجام شده این میزان به افزون بر هشت هزار واحد افزایش یافت و در هفته آینده یک هزار و ۱۸۸ زمین به متقاضیان گنابادی واگذار می شود.

وی گفت: تولید سالانه پسته در گناباد از ۲ تن طی ۲۰ سال گذشته در سال جاری به ۲۴ هزار تن افزایش یافته و با توجه به ظرفیت های این محصول برندسازی آن در دست اقدام است.

در پایان این جلسه «حسن بزرگمهر» به عنوان رییس شعبه تعزیرات حکومتی گناباد معرفی و از خدمات «محمدرضا عرب زوزنی» در این سمت تقدیر شد.

عرب زوزنی در سمت جدید به عنوان رییس شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه مشغول به کار شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha