مشهد – ايرنا – دبير اجرايي جشنواره بين المللي انتخاب كتاب سال رضوي گفت: 310 اثر از نويسندگان داخلي و خارجي به دبيرخانه نهمين دوره از اين جشنواره ارسال شده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، مهدي قيصري نيك افزود: اين آثار به زبانهاي فارسي، عربي، انگليسي، اسپانيايي، كردي، تركي آذربايجاني، كره اي، نروژي از كشورهايي همچون لبنان، كره جنوبي، نروژ، الجزاير، هند و دانمارك به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است.
وي بيان كرد: از مجموع آثار رسيده 242 اثر كتاب، 14 اثر پايان نامه، 42 اثر شايسته چاپ و 16 اثر كتاب ديجيتال است كه در مجموع آثار رسيده 42 اثر به زبانهاي غير فارسي است كه حسب نظر شوراي سياستگذاري جشنواره براي پنج گروه داوري جهت ارزيابي آثار و معرفي برترين هاي حوزه رضوي ارسال شده است.
وي با بيان اينكه بيشترين آثار ارسالي در حوزه علوم و معارف و تاريخ و سيره رضوي است، افزود: آثار رسيده به دبيرخانه، در بخش كتاب شامل محورهاي علوم و معارف رضوي، تاريخ و سيره رضوي، داستان، كودك و نوجوان، ترجمه و زبان‌هاي خارجي است.
قيصري نيك افزود: آثار رسيده ديگر مربوط به سه بخش كتاب ديجيتال، پايان ‌نامه و آثار شايسته چاپ است.
وي هدف از برپايي اين جشنواره را اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليتهاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با سيره، زندگي و ابعاد مختلف شخصيت حضرت رضا (ع) و شناسايي، تجليل و حمايت از توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ رضوي و كمك به انتشار گسترده آنها دانست.
وي بيان كرد: نهمين جشنواره بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي، با موضوع امام رضا (ع) و خاندان آن حضرت همزمان با دهه كرامت در سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي برگزار مي شود.
7489/5132