تهران -ايرنا- هزاران فلسطيني با وجود سخت گيري و تدابير شديد امنيتي رژيم صهيونيستي، نماز جمعه را در مسجدالاقصي به جاي آوردند.

به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني فلسطين، نمازگزاران امروز پس از عبور از موانع و ايست هاي بازرسي، خود را از بيت المقدس و ديگر سرزمن هاي اشغالي و كرانه باختري به مسجد الاقصي رساندند.
خطيب مسجدالاقصي در خطبه هاي نماز جمعه گفت: رژيم صهيونيستي بايد از تعرض و جنايت عليه ملت فلسطين دست بردارد و به حملات خود و ساكنان شهرك هاي صهيونيست نشين به مسجدالاقصي پايان دهد.
وي خاطرنشان كرد كه رژيم اشغالگر قدس درصدد شعله ور ساختن درگيري مذهبي در منطقه است.
خطيب مسجدالاقصي همچنين تاكيد كرد كه مسجد الاقصي موقوفه اسلامي و حق مسلم مسلمانان است و سران عرب بايد از اين شهر مقدس حمايت كنند.
از زمان افزايش سياست هاي سركوبگرانه رژيم صهيونيستي در ماه اكتبر (مهرماه) كه به شروع انتفاضه اي موسوم به انتفاضه سوم منجر شد، دهها فلسطيني توسط نظاميان صهيونيست در منطقه غزه به شهادت رسيده اند كه اكثرشان به درگيري هاي آن ها با صهيونيست ها در مرز غزه با سرزمين هاي اشغالي مربوط مي شود.
بر اساس اعلام دفتر هماهنگي امور بشردوستانه سازمان ملل، از آغاز سال 2015 تاكنون بيش از يك هزار و 500 فلسطيني ساكن غزه توسط نظاميان صهيونيست زخمي شده اند. بيشتر اين جنايت ها به درگيري هايي مربوط مي شود كه پس از انتفاضه رخ داده است.
شبد**1480**3404