تهران- ايرنا- مدير شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از آمادگي بيش از 150 مركز بخش دولتي و خصوصي براي ارائه خدمات و تجهيزات آزمايشگاهي به دانشگاهيان، محققان، پژوهشگران و شركت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، رضا اسدي‌ فرد، با اشاره به دو سال فعاليت اين شبكه آزمايشگاهي گفت: از تيرماه سال 1393 با دستور دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهوري اين شبكه كار خود را آغاز كرده است و اكنون با گذشت دو سال، طيف متنوعي از خدمات و تجهيزات آزمايشگاهي در حوزه‌هاي گوناگون فناوري‌هاي راهبردي براي استفاده مخاطبان در اين شبكه اشتراك‌گذاري شده است.
وي با اشاره به استقبال مطلوب آزمايشگاه‌ها براي عضويت در شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي ادامه داد: ماه‌هاي نخست فعاليت اين شبكه به تكميل اطلاع رساني ها اختصاص داشت و با ادامه فعاليت ها، تقاضا براي عضويت در اين شبكه از سوي آزمايشگاه‌ها افزايش يافت به طوري كه تا پايان سال 1394 حدود 105 مركز به صورت قطعي عضو شده بودند.
اسدي فرد، عضويت قطعي بيش از 150 مركز آزمايشگاهي از مراكز دانشگاهي و پژوهشگاهي بخش دولتي و خصوصي تا آخر خردادماه 1395 در اين شبكه را يادآور شد و گفت: اين مراكز بر اساس استانداردها و تاييد صلاحيت‌ها به عنوان عضو قطعي شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي و فناوري شناخته شده‌اند و براي ارائه خدمات و تجهيزات آزمايشگاهي به دانشگاهيان، محققان و پژوهشگران و شركت‌هاي دانش‌بنيان آمادگي كامل دارند.
وي ادامه داد: علاوه بر اين تعداد، حدود 100 مركز دانشگاهي و تحقيقاتي، مرحله عضويت آزمايشگاهي خود را در شبكه مي گذرانند كه در صورت موفقيت در اين دوره 6 ماهه، به جمع اعضاي قطعي شبكه خواهند پيوست.
اسدي فرد، درخصوص فرآيند عضويت شبكه گفت: هر آزمايشگاهي كه درخواست عضويت خود را به شبكه ارسال و مشخصات تجهيزاتي را كه قصد دارد در شبكه آزمايشگاهي به اشتراك بگذارد، اعلام كند، اين درخواست از سوي شبكه توسط كارشناسان و متخصصان بررسي مي شود و بازديد از تجهيزات، امكانات و توانمندي‌هاي مجموعه آزمايشگاهي متقاضي صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به عضوت مرحله‌اي مراكز متقاضي در شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي افزود: بر اساس استاندادرها قابليت هاي مركز از نزديك بررسي مي‌شود و در صورتي كه گزارش ارائه شده از سوي متخصصان بازديدكننده صلاحيت و توانمندي ارائه خدمات مطلوب توسط مركز آزمايشگاهي را تاييد كند، در وحله نخست، عضويت آزمايشگاه در شبكه به صورت آزمايشي و به مدت 6 ماه پذيرفته خواهد شد.
اسدي فرد ادامه داد: با انجام ارزيابي دقيق‌تر نسبت به جديت و پشتكار مركز عضو در خدمت‌دهي بهتر، مشتري‌ مداري، به اشتراك‌گذاري توانمندي‌ها و در مجموع مثبت بودن نتيجه ارزيابي‌ها، عضويت آن مجموعه به حالت قطعي ارتقا خواهد يافت.
علمي**9340**1834