سنندج- ايرنا- رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با اشاره به ثبت 700 وقف جديد در سال جاري در سطح كشور گفت: اصل، اساس و پايه وقف تبليغ دين و رفع مشكلات جامعه و يا رسيدگي به بخشي از آن است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام علي محمدي روز يكشنبه در آيين معارفه مديركل اوقاف و امور خيريه استان كردستان در سنندج افزود: در صورتي مي توان از وقف براي رفع و رسيدگي به مشكلات جامعه و تبليغ دين استفاده كرد كه موقوفات و رقبات آن عايدات و درآمد داشته باشند در غير اين صورت تمامي اين اهداف تعطيل مي شود.
وي با بيان اينكه مسئولان و مردم نيز بايد به همان ميزاني كه از موقوفات انتظار مي رود به فرهنگ سازي در زمينه اين سنت حسنه كمك كرده و از آن حمايت و پشتيباني كنند گفت: در صورت حمايت از اين سنت حسنه و ترويج صحيح آن، بسياري از مشكلات جامعه رفع و يا تا حدودي حل خواهد شد.
رييس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور اظهار كرد: يكي از اهداف حكومت پهلوي از بين بردن موقوفات و دلسرد كردن مردم نسبت به وقف بود اما به بركت انقلاب اسلامي موقوفات احيا شد و در اين راستا مي توان از امام خميني(ره) به عنوان احياگر موقوفات در عصر حاضر نام برد.
وي با اشاره به ثبت 700 وقف جديد در سال جاري در سطح كشور گفت: اين وقف هاي جديد داراي ارزش ريالي 100 ميليارد تومان است و انتظار مي رود تا پايان سال اين موقوفات افزايش چشمگيري پيدا كند.
حجت الاسلام محمدي در ادامه افزود: در استان كردستان و با حمايت مردم و مسئولان اقدامات بسيار خوبي در زمينه موقوفات انجام شده است اما كافي نيست و انتظار مي رود فعاليت هاي گسترده تري انجام شود.
او با بيان اينكه متاسفانه مردم اطلاعات كافي در زمينه موقوفات ندارند بر تلاش براي فرهنگ سازي در اين راستا تاكيد كرد و گفت: در هر عرصه اي كه مردم همراهي كرده اند موفق بوده و توفيق حاصل شده است و براي احياي فرهنگ وقف نيز مشاركت و همراهي مردم لازم است.
آيين معارفه مديركل جديد اوقاف و امور خيريه كردستان روز يكشنبه با حضور نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور و جمعي از مسئولان استاني در مجتمع نور سنندج برگزار شد.
در آيين با تقدير از خدمات سلمان روحي مديركل سابق اوقاف و امور خيريه كردستان، مصطفي نوروزي به عنوان مدير كل جديد اوقاف استان معرفي شد.
7348/1904