سنندج- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با اشاره به ثبت 700 وقف جدید در سال جاری در كشور گفت: اساس و پایه وقف تبلیغ دین و رفع مشكلات جامعه یا رسیدگی به بخشی از آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی محمدی روز یكشنبه در آیین معارفه مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كردستان در سنندج افزود: در صورتی می توان از وقف برای رفع و رسیدگی به مشكلات جامعه و تبلیغ دین استفاده كرد كه موقوفات و رقبات آن عایدات و درآمد داشته باشند در غیر این صورت تمامی این اهداف تعطیل می شود.
وی با بیان اینكه مسئولان و مردم نیز باید به همان میزانی كه از موقوفات انتظار می رود به فرهنگ سازی در زمینه این سنت حسنه كمك كرده و از آن حمایت و پشتیبانی كنند گفت: در صورت حمایت از این سنت حسنه و ترویج صحیح آن، بسیاری از مشكلات جامعه رفع و یا تا حدودی حل خواهد شد.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اظهار كرد: یكی از اهداف حكومت پهلوی از بین بردن موقوفات و دلسرد كردن مردم نسبت به وقف بود اما به بركت انقلاب اسلامی موقوفات احیا شد و در این راستا می توان از امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر موقوفات در عصر حاضر نام برد.
وی با اشاره به ثبت 700 وقف جدید در سال جاری در سطح كشور گفت: این وقف های جدید دارای ارزش ریالی 100 میلیارد تومان است و انتظار می رود تا پایان سال این موقوفات افزایش چشمگیری پیدا كند.
حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: در استان كردستان و با حمایت مردم و مسئولان اقدامات بسیار خوبی در زمینه موقوفات انجام شده است اما كافی نیست و انتظار می رود فعالیت های گسترده تری انجام شود.
او با بیان اینكه متاسفانه مردم اطلاعات كافی در زمینه موقوفات ندارند بر تلاش برای فرهنگ سازی در این راستا تاكید كرد و گفت: در هر عرصه ای كه مردم همراهی كرده اند موفق بوده و توفیق حاصل شده است و برای احیای فرهنگ وقف نیز مشاركت و همراهی مردم لازم است.
آیین معارفه مدیركل جدید اوقاف و امور خیریه كردستان روز یكشنبه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع نور سنندج برگزار شد.
در آیین با تقدیر از خدمات سلمان روحی مدیركل سابق اوقاف و امور خیریه كردستان، مصطفی نوروزی به عنوان مدیر كل جدید اوقاف استان معرفی شد.
7348/1904