بوشهر- ايرنا- رئيس بيمارستان توحيد جم استان بوشهر گفت: طرح توسعه و تجهيز اين بيمارستان در دستور كار وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش ايرنا، فرهاد باقري روزچهارشنبه درنشست خبري افزود: طرح توسعه و تجهيز اين بيمارستان با رايزني نماينده شهرستانهاي كنگان، دير، جم و عسلويه و فرماندار جم با نماينده وزارت نفت در دستور كار قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: با حضور نماينده وزارت نفت و همكاريهاي لازم با اين وزارتخانه، بيمارستان توحيد بزودي به دستگاه سي تي اسكن تجهيز مي شود و اقدامات لازم در اين زمينه نيز انجام گرفته است.
باقري بيان كرد: هزينه تعمير و تجهيز اتاق هاي عمل، زايشگاه، راه اندازي بخش ويژه زنان، گسترش اورژانس از 6 به 12 تخت تائيد و تصويب شده و مجوز آي سي يو بزرگسالان و نوزادان كه از پرهزينه ترين بخش بيمارستان است از ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت اخذ و عمليات ساخت آن در سال جاري آغاز خواهد شد.
باقري با اشاره به اينكه نگهداري پزشكان متخصص در مناطق محروم كاري سخت است گفت: با اين وجود ارائه خدمات تخصصي در شهرستان جم مطلوب است و هم اكنون بيمارستان توحيد جم در هشت بخش داراي متخصص جراحي عمومي، اطفال، داخلي، زنان و زايمان، بيهوشي، ارتوپد، قلب و راديولوژي به صورت تمام وقت و هفت بخش داراي متخصص بصورت پاره وقت است.
رئيس بيمارستان توحيد جم، راه اندازي پورتال سلامت را از جمله خدمات نوين و بروز براي بيمارستان توحيد اعلام كرد و گفت: هدف اوليه از راه اندازي پورتال سلامت ارائه خدمات غيرحضوري، نوبت دهي اينترنتي، جواب دهي آزمايش ها به صورت اينترنتي و ارسال پيامك است كه زيرساخت هاي سخت افزاري و اقدامات لازم براي خريداري نرم افزار پورتال سلامت انجام و اميدوار هستيم تا پايان سال اجرايي شود.
وي راه اندازي مركز كاردرماني و گفتار درماني در شهرستان جم را از جمله خدمات ارزنده بيمارستان توحيد جم دانست و بيان كرد: اين مركز از ارديبهشت94 با 10 بيمار تاسيس و هم اكنون شمار بيماران اين مركز به 390 نفر رسيده كه بسياري از آنان از محيط پيراموني به اين مركز مراجعه و با حداقل هزينه ممكن درمان مي شوند.
باقري در باره نحوه ارائه خدمات به بيماران تالاسمي گفت: مركز ارائه خدمات به بيماران تالاسمي با 56 بيمار در سال1387 راه اندازي شد كه با كنترل ازدواج هاي فاميلي در سطح شهرستان از افرايش اين تيپ بيماران تا حدودي كاسته و اكنون شمار آنان به 38 نفر رسيده است.
وي بيان كرد: اين دسته از بيماران در هفته 2 تا 3 بار نياز به تزريق خون دارند كه بهداشت و درمان صنعت نفت به صورت رايگان از مركز انتقال خون براي آنان خون تهيه مي كند و با رايزني هاي بهداشت و درمان استان و صنعت نفت با سازمان غذا و دارو داشته، پذيرفته شد كه قرصي را كه اخيرا كشف و جايگزين تزريق آمپول دسفرال براي دفع آهن شده به صورت رايگان در اختيار بيماران تالاسمي قرار گيرد.
رئيس بيمارستان توحيد جم اظهاركرد: با توجه به اينكه بيماريهاي قلبي و ديابتي در اين شهرستان در وضعيت بحراني قرار گرفته و مرگ و مير بر اين اساس بالا رفته است در حال پيگيري براي راه اندازي كلينيك ديابت در شهرستان هستيم.
وي در باره حذف متخصص اورولوژي در اين بيمارستان گفت: متخصص اورولوژي از جمله خدمات فراداستي است كه توسط بهداشت و درمان صنعت نفت ايجاد شده بود اماه ارائه اين تخصص در شهرستان جم تعريف اقتصادي نداشت طوريكه در طول حضور پزشك بيماري در اين رابطه نداشتيم و بناچار اين خدمات تخصصي را تعطيل كرديم و اگر تشخص دهيم كه بيمارستان نياز به چنين تخصصي دارد بدون فوت وقت آن را داير خواهيم كرد.
باقري در باره نتايج متفاوت آزمايشهاي آزمايشگاه بيمارستان توحيد جم گفت: ما منكر برخي جواب هاي متفاوت در آزمايشگاه نيستيم و خطاهايي در اين زمينه وجود داشته است كه با بروز رساني، تجهيز و خريداري يكسري دستگاهها سعي داريم كه اين خطا ها را به صفر نزديك كنيم.
وي احتمال تعطيلي بيمارستان توحيد جم را كه وابسته به بهداشت و درمان صنعت نفت است رد كرد و گفت: وزارت نفت 9 بيمارستان در سطح كشور دارد كه يكي از آنها بيمارستان توحيد در شهرستان جم است اگرچه بعضي از ستادهاي درماني در بهداشت و درمان صنعت نفت ادغام شده اما تاكنون هيچ برنامه اي براي تعطيلي يا جمع آوري بيمارستانها در دستور كار وزارت بهداشت و نفت نبوده و سياست درماني براي توسعه اين قبيل بيمارستانهاست.
شهرستان جم با بيش از 40 هزار نفر جمعيت در فاصله 265 كيلومتري جنوب شرق بوشهر واقع است.
7219/6043