تهران-ايرنا-سرديس دانشمند برگزيده جايزه مصطفي‌(ص) پروفسور 'جكي يينگ' به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌هاي اين دانشمند مسلمان و مطرح، طي مراسمي در پارك فناوري پرديس رونمايي شد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه علمي ايرنا از روابط عمومي پارك فناوري پرديس؛ باحضور پروفسور جكي يينگ آيين رونمايي از سرديس اين دانشمند برجسته مسلمان در بوستان دانشمندان پارك فناوري پرديس برگزار شد.
مهدي صفاري نيا رييس پارك فناوري پرديس در اين مراسم ضمن اشاره به طرح نصب سرديس‌هاي شخصيت‌هاي برتر علمي و فناوري در «بوستان دانشمندان» پارك فناوري پرديس در فضايي به مساحت 10000 مترمربع گفت: اين طرح با هدف توزيع و گسترش فرهنگ علم و فناوري و تشويق دانشمندان براي كار‌هاي فناورانه و نوآورانه، امكان تبادل فناوري و ارتباط بين مراكز مختلف علمي و فناوري را فراهم مي‌كند.
وي با بيان اينكه بيش از 50 كشور براي ايجاد سرديس دانشمندان خود در پارك فناوري پرديس ابراز تمايل كرده‌اند افزود: دانشمندان 25 كشور جهان در مذاكره با سفارتخانه‌هاي اين كشورها مشخص شده است و مراحل طراحي و ساخت آنها در حال انجام مي‌باشد.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام جواد اژه‌اي نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان اروپا و آمريكا با اشاره به استقلال و ارتباط كم دبيرخانه جايزه مصطفي(ص) با حوزه سياست گفت: از اينكه يك خانم جزو اولين برندگان اين جايزه است خرسندم و اين وضعيت بسيار خوبي را براي آينده جايزه مصطفي (ص) نشان مي‌دهند.
وي افزود: تشكر مي كنم از خانم پروفسو يينگ و اميدورام در اين مسير به همين استحكام گام برداريم.
خانم پروفسور جكي يينگ نيز با اشاره به برگزاري مراسم جايزه مصطفي (ص) در سال 2015 اظهار داشت: من تمام تلاش خود را خواهم كرد كه تأثير چنين برنامه‌هايي بر جامعه علمي و فناوري مشهود شود و بتوانيم بين دانشمندان مسلمان جهان فضاي همكاري ايجاد كنيم.
وي ادامه داد: دانش از مزارع مختلفي مي‌آيد و مهمترين ابزار حصول به دانش، صبر و سخت كوشي است.
برنده جايزه مصطفي(ص) 2015 خاطرنشان كرد: مطمئن هستم كه دانشمندان جوان مسلمان در پيشرفت كشور‌هايشان تأثير به سزايي خواهند داشت و با يد به آنها بها داد و حمايتشان كرد.
پروفسور يينگ متولد تايپه و در سنگاپور و نيويورك بزرگ شده است. وي مدارك ليسانس تا دكتراي خود را از كوپر يونيون و دانشگاه پرينستون دريافت كرده است. او در سال 1992 عضو هيئت علمي موسسۀ فناوري ماساچوست شد و به‌عنوان استاد مهندسي شيمي تا سال 2005 مشغول به كار بود.
وي در مقام رهبر جوان مجمع جهاني اقتصادي انتخاب شده و عضو آكادمي علوم ملي آلمان، لئو پالدينا است، همچنين يكي از يكصد مهندس برتر جهان به شمار مي‌رود و در سال‌هاي 2012، 2013 ،2014 و 2015 جزو 500 مسلمان برتر جهان، و در سال 2014 در سنگاپور به‌عنوان زن برتر برگزيده شده است.
پروفسور جكي يينگ به‌خاطر تلاش بي‌نظير در ساخت مواد وسيستم‌هاي پيشرفتۀ نانو، مواد زيستي با ساخت نانويي و سيستم‌هاي بيويي مينياتوري شده انواع كاربردهاي جالب، ازجمله ساخت اجزاي نانو-پليمري خودانگيزشي موفق به دريافت جايزه مصطفي (ص) 2015 شدند.
شايان ذكر است، تاكنون 7 تنديس از شخصيت‌هاي برجسته علمي ايران و ساير كشورهاي جهان در بوستان دانشمندان پارك فناوري پرديس ساخته، نصب و رونمايي شده است.
علمي**1293**1440