ساری - ایرنا - مدیركل مدیریت بحران مازندران گفت: برق تمام واحدهای مسكونی روستایی سیلزده این استان تا ظهر امروز وصل می شود.

علی اصغر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : برای تسریع در وصل برق مناطق مسكونی روستایی و شهری 200 نیرو از شركت های برق استان های همجوار به مازندران آمده اند.
وی تعداد روستاهایی را كه برق آنها براثر طوفان اخیر قطع شده، افزون بر 100 روستا در شهرستان های قائمشهر و آمل اعلام كرد.
به گفته وی در مجموع در این استان براثر طوفان و سیل اواخر هفته گذشته به افزون بر یك هزار واحد مسكونی شهری و روستایی خسارت وارد شده است.
مدیركل مدیریت بحران مازندران گفت كه خدمات رسانی اولیه به طوفان زدگان در شهرستان های قائمشهر و آمل به پایان رسید و كار پاكسازی این شهرها
بخصوص قائمشهر در حال انجام است.
وی توزیع موادغذایی، نایلون برای پوشش ساختمان های خسارت دیده و سایر ملزومات را از اقدام های انجام شده به سیلزدگان در 24 ساعت گذشته اعلام كرد.
مدیرعامل شركت توزیع برق مازندران نیز گفت: طوفان بامداد جمعه حدود 60 میلیارد ریال به تاسیسات توزیع نیرو برق استان شامل ترانس، تیرهای برق و هزاران متر سیم خسارت وارد كرده است.
قاسم شهابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه طوفان به بیش از 40 دستگاه ترانس برق و 400 تیر برق خسارت وارد كرده است، ادامه داد: بیشتر ترانس های برق تعویض و تیرهای برق جدید كاشته شد.
وی اضافه كرد: در 24ساعت گذشته با همكاری پیمانكاران برق از استان های تهران ، گلستان و سمنان برق بیشتر رشته سیم های اصلی در شهرستان های آمل و قائمشهر وصل شد.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 2 رشته سیم برق در قائمشهر همچنان بی برق است، خاطرنشان كرد: تا پایان وقت امروز با برق دار شدن این 2 رشته سیم ، برق تمام روستاهای در مسیر این رشته سیم وصل می شود.
وی بیان داشت: اكنون تمام رشته های اصلی برق شهرستان بابل وصل شده است و مشكلی نداریم.
براساس اعلام شركت توزیع برق مازندران، طوفان، برق 70 درصد از مشتركان شهرستان های قائمشهر و آمل و 10 درصد از مشتركان بابل را قطع كرده بود.
استان مازندران با 2 شركت توزیع برق تحت عنوان مازندران و غرب استان در شهر ساری و نوشهر بیش از یك میلیون و 700 هزار مشترك دارد.
بر اساس گزارش هواشناسی طوفانی كه بامداد جمعه مناطق مختلف استان را درنوردید بین 90 تا 130 كیلومتر بر ساعت در مناطق مختلف سرعت داشت .
این طوفان كه ساعت چهار بامداد از غرب مازندران شروع و به سمت شرق آمد ، سبب آبگرفتگی بخشی از معابر و خانه های شهری و روستایی شد و به بخش های مختلف از جمله كشاورزی خسارت زد.
طبق گزارش هواشناسی مازندران ناپایداری جوی در این خطه شمال كشور تا فردا 14 شهریورماه ادامه خواهد داشت.
6982/18996990