مشکل قطعی آب آشامیدنی مناطق متاثر از سیل مازندران رفع شد

نوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : آب آشامیدنی سیل زدگان غرب مازندران با اعزام گروه های واکنش سریع مدیریت بحران به نقاط آسیب دیده وصل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیلی که در عصر روز شنبه هفته جاری در نقاط مختلف مازندران به ویژه غرب این استان جریان پیدا کرد علاوه بر اینکه افزون بر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات و شبکه های آب رسانی استان خسارت وارد کرد بلکه خرابی های متعددی در برخی نقاط به ویژه شهرستان عباس آباد در غرب مازندران به بار آورد.

برابر گزارش ها، سیل آب آشامیدنی دست کم هزار و ۶۰۰ مشترک نقاط غربی شامل شهرستان های عباس آباد، چالوس، نور و در شرق استان هم شهرستان بابل قطع کرده بود.

بهزاد برارزاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نقاط سیل زده غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اعزام گروه های واکنش سریع شرکت در نخستین ساعت های وقوع سیل، پس از ساعت های تلاش های شبانه روزی آب آشامیدنی مشترکان شهر کلار آباد با راه اندازی خط جایگزین وارد مدار کردند و افزون بر آن با رفع شکستگی ها در ۲ نقطه اصلی و شبکه گذاری مورد نیاز در شرایط دشوار آب آشامیدنی مشترکان این منطقه سیل زده وصل شد.

وی ادامه داد : در مجتمع انگتارود شهرستان نور هم این گروه ها عملیاتی تلاش کردند یک حلقه چاه با دبی ۱۳ لیتر در ثانیه وارد مدار نموده و آب آشامیدنی مشترکان این منطقه هم وصل کنند و در شهرستان های بابل و چالوس هم قطعی آب آشامیدنی برطرف شده و هم اینک هیچ مشترکی بدون آب نیست.

مشکل قطعی آب آشامیدنی مناطق متاثر از سیل مازندران رفع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران میزان خسارت سیل به شبکه و تجهیزات آبرسانی این استان را حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بارش‌های سیل‌آسای عصر شنبه ۱۳ آبان که از غرب مازندران وارد استان شد در برخی مناطق غربی طغیانی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی شدید معابر را به دنبال داشت.

این سیل افزون بر تخریب چند دهانه پل به هفت روستای شهرستان عباس‌آباد و شماری از واحدهای مسکونی مسیر رودخانه و زیرساخت‌های گردشگری حوالی سد زوات چالوس خسارت جدی وارد کرده است. در برآوردهای اولیه حجم خسارات سیل در استان مازندران ۲۳ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha