دزفول - ایرنا - خطیب جمعه دزفول گفت:حل بحران سوریه نه با راه حل نظامی بلكه با تدبیر سیاسی حل شدنی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول به آتش بس سوریه با توافق وزرای خارجه آمریكا و روسیه اشاره كرد و گفت:بحران سوریه باید با تدبیر سیاسی حل شود و راه حل نظامی گزینه مناسب حل این بحران نیست.
وی گفت:هرجا پای تكفیری ها باز شده جوامع بشری چشم خود را بروی جنایات آنها بسته اند ولی باید بدانند این اشتباه دامن خود آنها را نیز می گیرد، چرا كه در در حال حاضر نیز گروه های تروریستی در غرب و فرانسه عملیات تروریستی انجام داده اند و سایه ترس و اضطراب از ترور و انفجار در كشورهای غربی سایه افكنده است.
امام جمعه دزفول در ادامه سخنانش با بیان اینكه استكبار و هم پیمانانش برای عملی كردن نقشه هایشان به ترور روی آوردند، گفت:هرچه قدرت تروریست ها بیشتر شود بیشتر دامن غرب را می گیرند و نمی توانند از تروریست ها استفاده ابزاری كنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای منا اشاره كرد و گفت:در این دیدار از كلید واژه شجره ملعونه خبیثه برای آل سعود رونمایی شد كه به سرعت در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد كه مصداق آل سعود است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول، فرارسیدن 18 ذی الحجه عید سعید غدیر خم را تبریك گفت و افزود:عید غدیر روز اتمام نعمت و اكمال دین است لذا باید غدیر را از نو شناخت و و اجازه نداد غدیر در بین مسلمانان به فراموشی سپرده شود.
امام جمعه دزفول پیام غدیر را برپایی حكومت عدل الهی و ملتزم شدن به حكومت اسلامی دانست و گفت:باید مبانی غدیر را برای نسل جوان تبیین كرد زیرا پیامبر اكرم (ص) در مناسبت های متعدد امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی كرده بودند .
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین در فراز دیگری از سخنانش از هفته دفاع مقدس به عنوان سرمایه عزت و استقلال كشور یاد كرد و گفت:نباید از خطر و تهدید دشمن غافل ماند و روحیه سازماندهی و آمادگی دفاعی همیشه باید در جامعه حفظ شود .
وی بر برگزاری باشكوه برنامه های هفته دفاع مقدس تاكید كرد و گفت:افرادی كه خواسته یا ناخواسته در داخل كشور حرفهایی به زبان می آورند باید بدانند یا جاهل هستند و مصلحت كشور را نمی دانند و یا اینكه با دشمن سر وسری دارند.
خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول، فرارسیدن سال تحصیلی جدید را تبریك گفت و افزود:ملت ایران، سرزنده و با نشاط است و آغاز سال تحصیلی باید نمادی از تلاش و كوشش علمی و فرهنگی این ملت بزرگ باشد كه می تواند روند پیشرفت كشور را سرعت بخشد.
وی افزود:همه اقشار مردم و مسئولان موظفند سال تحصیلی جدید را آنچنان كه شایسته است آغاز كنند تا روح علم و تحصیل در كالبد جامعه دمیده شود زیرا اگر آموزش و پرورش قوی داشته باشیم و بتوانیم آنها را هدایت كنیم به پیشرفت كشور خواهیم رسید.
امام جمعه دزفول همچنین در پایان سخنانش، كسب دو مدال نقره و طلا از سوی دو ورزشكار دزفولی در مسابقات پارا المپیك را تبریك گفت و افزود:كسب این دو مدال ارزشمند از سوی علیرضا قلعه ناصری و غلامرضا رحیمی باعث افتخار شهرستان است.
**
سرپرست مدیریت آموزش و پرورش :مدارس دزفول آماده آغاز سال تحصیلی است
عبدالمحمد جرجانی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه از آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم به ویژه پنج شهید مدافع حرم دزفول گفت:شهدای مدافع حرم جان و مال خود را در راه انقلاب و آزادی جمهوری اسلامی تقدیم كردند و شهید عادل سعد به عنوان پنجمین شهید مدافع حرم از مردان نیك روزگار می باشد.
وی به آغاز سال تحصیلی جدید در دزفول اشاره كرد و گفت:هنگامی كه به موضوعات انسانی پرداخته می شود هیچ نهادی بالاتر از آموزش و پرورش برای پرورش و تربیت نسل آینده وجود ندارد .
سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دزفول اظهار كرد:آموزش و پرورش نهادی ملی برای انسان سازی است كه باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد و مشكلات این نهاد با یاری همه مسئولان دستگاه های اجرایی حل شود.
جرجانی جمعیت دانش آموزی این شهرستان را 67 هزار و 500 نفر در همه مقاطع تحصیلی عنوان كرد و افزود:با آغاز سال تحصیلی از این تعداد 33 هزار و 700 دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند، ضمن اینكه حدود شش هزار پیش دبستانی نیز جذب می شوند.
وی تعداد آموزشگاه های شهرستان دزفول را 356 واحد آموزشی بیان كرد و گفت:مدارس دزفول برای بازگشایی مهرماه آماده هستند و اگر مشكلی وجود داشته باشد در كمترین زمان ممكن نسبت به رفع مشكل اقدام می شود.
7278/6125