۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85155658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توهین به ادیان به یک مسئله جهانی تبدیل نشود

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول ضمن محکوم کردن آتش زدن قرآن در سوئد گفت: توهین به ادیان ممکن است به یک مسئله جهانی تبدیل شود؛ در صورت تکرار چنین موضوعی مسلمانان ساکت نخواهند ماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) دزفول افزود: آتش زدن قرآن در سوئد با حمایت و مجوز پلیس نیز از اقداماتی است که‌ قطعا اسرائیل جنایت کار در پشت پرده آن است.

وی گفت: باید احترام ۲ میلیارد مسلمان را نگه داشت و با احساسات آنها بازی نکرد.


امام جمعه دزفول از مجامع بین المللی درخواست کرد وضعیت را کنترل کنند چرا که کتاب‌های آسمانی حرمت دارند، اگر جنگ بین ادیان آغاز شود مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: انتظار می رود چنین اقدامی تکرار نشود در غیر این صورت مسلمانان ساکت نخواهند ماند.

امام جمعه دزفول تاکید کرد: کشورهای مختلف دنیا باید این اقدام زشت را محکوم کنند و اجازه ندهند صلح و امنیت جهانی بخاطر عده ای افراد گمراه دچار چالش شود.

دشمنان اسلام و ایران به جان هم افتادند

خطیب جمعه دزفول با اشاره به وضعیت کشورهای مختلف گفت: در اقلیم کردستان عراق، حزب کومله به ۲ گروه تبدیل و به جان هم افتادند این در حالی است که در زمان اغتشاشات کشورمان، این احزاب توطئه های زیادی کرده و با تمام تجهیزات به صورت مسلحانه پشت مرز ایستادند تا وقتی که اوضاع امنیتی کشورمان به هم ریخت ورود کنند؛ اکنون خودشان به جان هم افتاده اند.

وی افزود: از طرف دیگر، پلیس ضد شورش آلبانی به مقر منافقان کوردل حمله کرده و تعدادی را دستگیر و تجهیزات حاوی اطلاعات دقیق و مهم را نیز به دست آوردند که در راستای آن بسیاری از رابطان منافقان شناسایی خواهند شد.

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه اروپا و غرب نیز دچار تنش ها و چالش های فراوانی شدند گفت: روز گذشته در اعتراض به قتل یک نوجوان در فرانسه، معترضان همه جا را به آتش کشیدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان داشت: تاکنون۴۲۱ نفر توسط پلیس فرانسه بازداشت شده و این در حالی است که فرانسه در اغتشاشات علیه کشورمان توطئه های زیادی چید و عوامل سفارت فرانسه به صورت میدانی به کمک اغتشاشگران آمد.

خطیب جمعه دزفول اظهارکرد: کشورهایی که برای ملت مظلوم ما برنامه داشتند اکنون خودشان دچار مشکل شدند.

غدیر تک نسخه سعادت بشر است

وی عید غدیر خم را نیز گرامیداشت و افزود: زیارت نامه غدیر از بهترین توسلات به ائمه است که به جنبه های مهم امیرالمؤمنین (ع) اشاره دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی خاطرنشان کرد: هرچه انسان از غدیر فاصله بگیرد از کمال دور می شود.

امام جمعه دزفول ولادت امام هادی (ع) و سالروز شهادت شهید آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب را نیز گرامیداشت.

وی همچنین مطالعه کتاب "علی از زبان علی" را که بیش از ۵۰ بار چاپ شده را به نمازگزاران توصیه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha