مشهد- ايرنا- رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: در اينكه مشهد بايد شهري پيشرفته باشد ترديدي نيست ولي اين پيشرفت بايد بر مبناي الگوي ايراني و اسلامي محقق شود.

حجت الاسلام مجيد فاطمي ارفع روز سه شنبه در نطق پيش از دستور نشست علني شوراي اسلامي شهر مشهد افزود :مشهد به عنوان پايتخت معنوي كشور همانگونه كه درانقلاب اسلامي نقش محوري و اساسي داشت بايد در تكميل انقلاب و رسيدن به آرمانهاي اصلي انقلاب كه ايجاد تمدن نوين اسلامي است نقش محوري داشته باشد.
وي با يادآوري ظرفيتهاي بي نظير در كلانشهر مشهد نظير حضور نخبگان و فرهيختگان بزرگ و حوزه هاي علميه برجسته ، افزود: مخالفان و معاندان داخلي و خارجي گفتمان انقلاب اسلامي به خوبي به اين ظرفيت عظيم پي برده اند و تلاش خود را به كار گرفته اند تا اين فرصت را به تهديد تبديل كنند و مانع از تحقق اهداف انقلاب شوند.
حجت الاسلام فاطمي ادامه داد: تقابل دورغين و ساختگي تفريح و زيارت كه مورد بحث برخي از كارشناسان و مسئولان قرار گرفته، بيانگر اين مطلب است كه بايد مراقب بود تا با اقدامات نسنجيده تكميل كننده اهداف معاندين و دشمنان نباشيم.
وي با تاكيد بر اينكه محال است فرهنگ تمدن اسلامي زير چتر توسعه غربي قرار بگيرد، افزود : با شاخص هاي توسعه غربي نمي شود فرهنگ ديني و تمدن ايراني را حفظ كرد.
وي ادامه داد: فرهنگ زيارت به عنوان يك امر استراتژيك براي تحقق تمدن اسلامي در تقابل جدي و حقيقي با شاخص هاي توسعه غربي است و به هيچ عنوان نبايد شهر مشهد را كه هويتي كاملا معنوي و زيارتي دارد، براساس آن شاخص ها پيش برد.
حجت الاسلام فاطمي افزود : زيارت محور شكل گيري جامعه اسلامي و اساس جامعه پردازي و تمدن سازي است لذا بايد محور پيدايش تشكل هاي اجتماعي و پيشرفت اجتماعي باشد.
وي خاطرنشان كرد : متاسفانه بي توجهي برخي مديران مياني در پروژه هاي مهم شهري نسبت به اجراي پيوست فرهنگي و اجتماعي از اتفاقات ناشايستي است كه در صورت عدم برخورد و اصلاح آن تبعات جدي به هويت اين شهر مذهبي وارد مي شود.
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر مشهد افزود : مشكل اصلي امروز نظام جمهوري اسلامي، فقط دشمني دشمنان آشكار نيست بلكه وجود مديران غربزده و خودباخته در بدنه نظام است كه در سطوح مختلف مديريتي رسوخ كرده اند به طوري كه اين افراد كه در بدنه مديريت شهري نيز نفوذ كرده و باعث ناكارآمد جلوه دادن آن مي شوند.
وي با بيان اينكه طرح بازسازي ميدان شهداي مشهد طرحي بي هويت است و هيچ نشاني از مشهد و شهدا ندارد، ادامه داد: در اين دوره مديريت شهري، با تدوين پيوست فرهنگي قرار بود اين پروژه در قسمت باقيمانده پيوست فرهنگي عملياتي شود كه با شكايت مديران اجرايي اين پروژه از پيوستنگار فرهنگي، راكد ماند.
وي با بيان اينكه 250 مشكل و مساله در طرح ميدان شهدا شناسايي شده است، گفت : در مديريتهاي گذشته موارد سوء زيادي رخ داده است .
اجراي طرح ميدان شهدا به عنوان يكي از بزرگترين برنامه‌ هاي نوسازي و بهسازي بافت فرسوده مشهد از سال 1383 آغاز شده است و 70 پروژه با كاربريهاي مختلف تجاري، اداري، فرهنگي و مذهبي به مساحت 35 هكتار در ميدان شهدا در دست اجراست.

*متولي حرمت امامزاده را نگه دارد
يكي از اعضاي شورا اسلامي شهر مشهد در اعتراض به مجرم خواندن مديريتهاي شهري گذشته در اين نطق گفت: متولي بايد حرمت امامزاده را نگهدارد
محمدر ضا ديمه كار افزود: نبايد الفاظ نامناسب براي برادران ديني به كار بست وبه كار بردن عبارات جنايت براي مديران قبلي واژه نامناسبي است و نبايد گفته شود در پروژه اي جنايت صورت گرفته است.
محمد كمال سرويها رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد نيز در اين خصوص تاكيد كرد : همواره بايد احترام مديران پيشين حفظ شود.
56012/7505 خبرنگار : ندا جواهرفر** انتشار دهنده : علي حيدر شاه حسيني