جشنواره استقبال از بهار در مشهد باید متناسب با روح معنوی شهر باشد

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جشنواره استقبال از بهار امسال بسیار زیبا و درخور شأن مشهد خواهد بود که رویکرد ما در آن مباحث معنوی است و نمادها و مجموعه‌ها باید فاخر و متناسب با روح معنویت شهر باشد.

به گزارش روز دوشنبه شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان اظهار داشت: داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی یکی از کمترین توقعات ما از یک پروژه شهری است و در ساخت پروژه ها علاوه بر نگاه اقتصادی و عمرانی، باید به موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه شود.

وی افزود: معمولا پیوست های فرهنگی به قاب عکس شهید یا انداختن فرش در نمازخانه خلاصه می شود که اینگونه کارها در شهری مذهبی مانند مشهد مقدس، کار اشتباهی است.

منصوریان خاطرنشان کرد: باید به دنبال الزامات فرهنگی برای پروژه ها باشیم، از روز اول باید پروژه براساس شان و اقتضائات شهر مذهبی طراحی شود نه اینکه پس از اتمام پروژه برای آن پیوست فرهنگی ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه تئاتر شهر نیز گفت: پروژه تئاتر شهر دارای یک قرارداد است و پیمانکار نیز مطابق با آن باید پروژه را آماده کند.

منصوریان اضافه کرد: شهرداری موظف است اعتبار پروژه را تامین کند، اگرچه تاکنون ردیفی برای این پروژه تعریف نشده است، زیرا جزو ساختمان هایی است که بودجه آن بلامحل است و ما به دنبال رفع این مشکل هستیم.

وی درباره رویکرد شورا در زمینه ساماندهی آثار هویتی و خانه های تاریخی شهر نیز خاطرنشان کرد: هر شهری یک هویت و پیشینه دارد که نباید تاریخ خود را از بین ببرد و ما در مصوبات خود هر آنچه را که جزو آثار هویتی است، قطعا حفظ خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha