تربت حیدریه- ایرنا- معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: از مجموع 5355 نفر دانش آموز متوسطه دوره دوم این شهرستان، 4005 نفر متوسطه نظری و 1350 نفر هنرجویان هنرستان های كار و دانش و فنی و حرفه ای هستند.

علی اكبر فهیمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نسبت یك به سه، نشانگر استقبال كم رنگ خانواده ها از هدایت فرزندانشان به سمت رشته های فنی است و حال آنكه سیاست آموزش و پرورش ایجاد توسعه متوازن و برابر كردن تعداد دانش آموزان دبیرستانی با هنرجویان هنرستان ها است.
وی گفت: در همین راستا هفته گذشته با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كلنگ عملیات ساخت هنرستان طالقانی و مجتمع فرهنگی هنری آن در زمینی به مساحت 6 هزار و 600 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در تربت حیدریه به زمین زده شد.
فهیمی با بیان اینكه قرار است اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات ملی تامین و ظرف 18 ماه به بهره برداری برسد، افزود: این هنرستان كه برای آن 12 كلاس درس با ظرفیت 200 نفر هنرجو و كارگاه های مرتبط منظور شده در چهار رشته ساخت و تولید، مكانیك خودرو، صنایع فلزی و متالوژی فعال خواهد شد.
وی همچنین گفت: هم اكنون در سطح شهرستان تربت حیدریه 11 هنرستان داریم كه هشت باب پسرانه و بقیه دخترانه است.
هم اینك در این شهرستان 35 هزار و 769 دانش آموز در 316 آموزشگاه و یك هزار و 666 كلاس درس توسط دو هزار و 500 نفر معلم تحصیل می كنند.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132