كرمانشاه- ايرنا- كارشناس مركز مشاوره بهزيستي كرمانشاه گفت: خط مشاوره تلفني 1480 در دو نوبت صبح و عصر پاسخگوي مشكلات تماس گيرندگان در زمينه هاي پيش از ازدواج، خانواده، كودك و نوجوان، زناشويي، طلاق، تحصيلي، شغلي وغيره است.

مريم رجبي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به خدمات مشاوره تلفني 1480 بهزيستي، اظهار كرد: مشاوره تلفني تعامل كلامي بين تماس گيرنده و يك متخصص (مشاور) در جهت شناخت مشكل تماس گيرنده است.
وي ابراز كرد: مشاوران در مراكز از طريق گوش دادن فعال، همدلي، حمايت و پيگيري مشكل تماس گيرنده سعي دارند راهكارهاي مناسب را براي حل مشكل ارايه دهند.
به گفته كارشناس مركز مشاوره بهزيستي كرمانشاه، سازمان بهزيستي براي دسترسي همه مردم به خدمات مشاوره و روانشناختي، امكان مشاوره تلفني را فراهم كرده است.
رجبي خاطرنشان كرد: خط مشاوره تلفني دولتي در تمامي استان ها به شماره 1480 از ساعت 8 صبح تا 19 عصر پاسخگوي مشكلات تماس گيرندگان در زمينه هاي پيش از ازدواج، خانواده، كودك و نوجوان، زناشويي، طلاق، تحصيلي ، شغلي و.... است.
وي يادآور شد: بهزيستي از ابتداي سال 1371 اقدام به ارايه خدمات مشاوره تلفني به افراد كرده و هم اكنون تمام استان هاي كشور داراي مركز مشاوره تلفني بوده و مركز مشاوره تلفني 1480 در سال 1379 در استان كرمانشاه راه اندازي شده است.
رجبي با بيان اينكه خدمات مركز مشاوره رايگان بوده و تنها بخش اندكي از هزينه تماس بر عهده تماس گيرنده است، گفت: 1480 شماره چهار رقمي است كه نيازي به گرفتن كد و يا پيش شماره ندارد.
كارشناس مركز مشاوره بهزيستي كرمانشاه، ناشناخته ماندن تماس گيرنده، رايگان بودن، خدمت رساني در ساعات مختلف روز، سهولت دسترسي به خدمات مشاوره و ارايه خدمات در نقاط دوردست را از جمله مزاياي مشاوره تلفني ذكر كرد.
7460/8066خبرنگار:زهره كريم زاده ** انتشار دهنده:علي مولوي