بهزاد وحیدنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهنماهای بالینی در حیطه مشاوره و راهنمایی صدای مشاور ۱۴۸۰ تدوین شده و خدمات آن با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.
وی اضافه کرد: با توجه به تقاضاهای مردمی، خدمات صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی در تهران، روزهای جمعه نیز ارائه می شود و فرآیند نظارتی آن نیز توسط سوپروایزرها انجام می شود.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است، به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.
وحیدنیا افزود: مشاوره های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مجاز بهزیستی ارجاع داده می شوند؛ مراکز مشاوره مجاز بهزیستی عملکردی شفاف دارند.
وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.
نظر شما