اهواز ـ ايرنا ـ رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان خوزستان گفت: با تكميل شدن پاركينگ اصلي خودرو در مرز چذابه پاركينگ كمكي به روي خودروها باز شد.

سرهنگ قاسم قدرتي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با توجه به بسته شدن مرز مهران و سرريز شدن بار ترافيكي زائران در محورهاي خوزستان در مرزهاي شلمچه و چذابه طي سه روز گذشته شاهد بار ترافيكي بالائي در مسيرهاي چذابه و شلمچه در استان خوزستان بوده ايم.
وي گفت: به همين منظور و طبق پيش‌بيني به عمل آمده نيروهاي كنترل ترافيكي را افزايش داده‌ايم و تمام امكانات را براي كاهش بار ترافيكي به خدمت گرفته ايم.
وي ادامه داد: همه ماموران راهنمايي و رانندگي در مسيرهاي منتهي به پايانه‌هاي مرزي شلمچه و چذابه بسيج و به حالت آماده باش درآمده‎اند تا تردد زائران اربعين تسهيل و روان شود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان خوزستان بيان كرد: در حال حاضر از خروجي‌هاي شهر بستان مرز را براي خودروهايي كه تردد برون استاني دارند آزاد كرده‌ايم تا بتوانيم حجم ورودي به نقطه صفر مرزي را كمتر كنيم.
وي افزود: با توجه به بازگشت زائران از كربلاي معلي حجم 2 تا سه برابري از خودروهاي زائرين را شاهد بوده‌ايم كه با مديريت و تدابير ترافيكي در هيچ نقطه از محورهاي منتهي به مرز بار ترافيكي سنگين وجود ندارد.
قدرتي اظهار كرد: با توجه به محدوديتي كه در پاركينگ‌هاي مرزي وجود دارد تاكنون حدود 40 هزار خودرو در پاركينگ‌هاي مرزي شلمچه و چذابه توقف كرده‎اند و ظرفيت‌هاي اين پاركينگها تكميل شده است.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان خوزستان توصيه كرد: با توجه به حجم ترافيكي، ورود روزانه هشت هزار نفر از مرز،و احتمال سنگين شدن بار ترافيكي برگشت و خستگي راه، رانندگان حتما پيش از حركت استراحت كنند.
وي از زائران اربعين حسيني نيز خواست در جاده‌هاي منتهي به مرزها توقف نكنند چراكه احتمال تصادف از پشت و ايجاد ترافيك سنگين در جاده‌ها وجود دارد.
به گزارش ايرنا حدود يكصد هزار زائر از مجموع 450هزار زائري كه تاكنون از چذابه به عتبات عاليات مشرف شده اندبه كشور بازگشته اند.
گذرگاه مرزي چذابه يكي از سه كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني در 110كيلومتري شمال غرب اهواز است.
/60647164/7165
خبرنگار: حميدرضاترابي فرد/عاطفه جوادي** انتشار دهنده : محسن بهاروند