زائران قبل از حرکت به سمت مقصد استراحت کنند

اهواز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به موج بازگشت زائران گفت: بنا بر گزارش پلیس راه و اورژانس عمده حوادث رانندگی ناشی از خواب آلودگی و خستگی است که توصیه می‌شود زاِئران قبل از حرکت به سمت مقصد استراحت کامل داشته باشند.

مرتضی شرف الدین شیرازی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۱ شهرستان خوزستان که دروازه خروجی و ورودی استان و در مسیر تردد زائران هستند که برابر با هماهنگی های انجام شده با پلیس راه استان، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی، شرایط لازم برای توقف و استراحت رانندگان وسایل نقلیه فراهم شده‌ است.

وی ادامه‌داد: در محورهای مواصلاتی این شهرها، توقف‌گاهای اظطراری، برپایی موکب و محل استراحت رانندگان و زائران ایجاد شده است تا رانندگان و زائران در زمان خستگی و خواب آلودگی توقف و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به طرح سلامت یار گفت: با توجه به تصادفات جاده ای اخیر، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر، طرحی در ۱۳ بیمارستان هدف زائران اجرا شد که در صورت بروز حادثه برای زائران غیر بومی، افرادی به عنوان همراه، روال درمان آنها را پیگیری و تسهیل کنند.

شرف الدین شیرازی افزود: اسکان همراهان و خانواده بیمار تا موقع بهبودی و انجام درمان کامل نیز پیش بینی و هماهنگ شده است که در حوادث چند روز گذشته این کار بخوبی انجام شد.

به گزارش ایرنا، ۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مسیرهای تردد زائران حسینی کشور در مراسم اربعین است.

پیش بینی شده بیش از سه میلیون تردد از مرزهای خوزستان در مراسم اربعین حسینی امسال انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha