سنندج- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان گفت: اداره بهزیستی شهرستان سرواباد با توجه به آمار بالای افراد تحت پوشش آن، نیازمند اختصاص اعتبار و توجه ویژه دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا منصور مرادی روز دوشنبه در جریان بازدید از اداره بهزیستی شهرستان سروآباد اظهار كرد: سازمان بهزیستی به عنوان یك نهاد حمایتی در كشور منشاء خدمات و بركات زیادی برای قشر معلول و ضعیف جامعه است.
وی ادامه داد: رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان با اشاره به حذف 2 ماده از قوانین حمایتی از مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزود: خوشبختانه در كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی موفق شدیم از حذف این 2 ماده حمایتی در نهادهای كمیته امداد و بهزیستی جلوگیری كرده و حتی بندهایی نیز در راستای حمایت بیشتر از مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را به تصویب برسانیم.
وی اضافه كرد: دولت در تخصیص بودجه و اعتبارات به نهادهای حمایتی بر اساس آمار افراد تحت پوشش آنها اقدام می كند و با توجه به آمار بالای مددجویان نهادهای حمایتی در 2 شهرستان سروآباد و مریوان اعتبارات این نهادهای حمایتی در این 2 شهرستان افزایش خواهد یافت.
وی گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به ویژه معلولان جامعه در راستای جذب اعتبارات و بودجه های حمایتی فعالیت خواهم كرد.
وی در پایان بر لزوم تكریم ارباب رجوع تاكید كرد و افزود: مردم ولی نعمتان نظام و دولت هستند، بنابراین تكریم و خدمت به آنها وظیفه اصلی مسئولان و كاركنان دولت است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان سروآباد نیز در ادامه این جلسه، با تبریك 13 آذر روز جهانی معلولان و تقدیر و تشكر از حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار كرد: بهزیستی به عنوان یك نهاد حمایتی در جامعه نیازمند توجه بیشتر مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
نظام رحمانی افزود: با حمایت و پشتیبانی مسئولین استانی توانسته ایم نیازهای مددجویان تحت پوشش این نهاد را در حد توان برطرف كنیم.
وی با بیان اینكه آمار افراد تحت پوشش بهزیستی شهرستان سروآباد بالا است، افزود: در بحث كمك به مددجویان و افراد تحت پوشش نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.
**نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در كمیته امداد امام خمینی(ره) سروآباد با رئیس، معاونین و كاركنان این نهاد دیدار و گفت و گو كرد.
وی با تقدیر و تشكر از خدمات كمیته امداد امام (ره) اظهار كرد: كمیته امداد به عنوان یك نهاد مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران در بدو تاسیس تاكنون خدمات بسیار ارزشمندی را به نیازمندان جامعه ارائه كرده است.
مرادی با اشاره به قانون جدید مبنی بر حذف 10 درصدی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در طول سال گفت: به همراه سایر نمایندگان استان كردستان در كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم كرد این ماده از قانون حذف شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان اضافه كرد: با توجه به افزایش آمار افراد نیازمند و بی بضاعت در 2 شهرستان محروم مریوان و سروآباد تلاش خواهیم كرد نسبت به تحت پوشش قرار دادن این افراد در نهادهای حمایتی اقدام شود.
وی افزود: متاسفانه در 2 شهرستان مریوان و سروآباد به دلیل نبود كارخانجات، شركت ها و صنایع تبدیلی، آمار بیكاری بسیار بالا است، بنابراین دولت باید با ارائه تسهیلات اشتغالزایی با بهره های كم نسبت به ایجاد اشتغالزایی در این 2 شهرستان اقدام كند.
وی گفت: مردم این منطقه در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با تحمل رنج و سختی های بسیار توانستند از آب و خاك كشور دفاع كرده و اجازه ورود دشمنان را ندادند، بنابراین شایسته خدمتگزاری مسوولان نظام و دولت هستند.
مرادی بر لزوم تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان كمیته امداد امام (ره) در بیمه تامین اجتماعی تاكید كرد و افزود: این موضوع از طریق وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهد شد.
**نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در جهاد كشاورزی شهرستان سروآباد با مدیر، معاونین و كارشناسان این سازمان دیدار و تشكیل جلسه داد.
وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای شهرستان سروآباد در حوزه كشاورزی و باغداری گفت: این شهرستان با دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین های مساعد كشاورزی و باغی قطب تولید بسیاری از محصولات باغی در استان كردستان است.
رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان با بیان اینكه كشاورزی و باغداری امروز به یك صنعت تبدیل شده است، ادامه داد: آموزش اساس توسعه است، بنابراین جهاد كشاورزی با آموزش كشاورزان و باغداران نسبت به افزایش تولیدات محصولات كشاورزی و باغی اقدام و با ارائه تسهیلات مناسب در این حوزه مردم را به كار كشاورزی و باغداری ترغیب و تشویق كند.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: یكی از زیرساخت های مهم توسعه در هر منطقه ای برخورداری از راه های ارتباطی مناسب است، ولی متاسفانه در شهرستان های مریوان و سروآباد، نامناسب بودن راه های ارتباطی باعث افزایش هزینه های حمل و در نهایت افزایش قیمت تمام شده محصولات شده است.
مرادی به تخصیص آب از محل سدها اشاره كرد و گفت: مجمع نمایندگان استان كردستان با جدیت پیگیر تخصیص آب از محل سدهای استان برای توسعه بخش كشاورزی و باغی هستند.
او به توسعه باغات در شهرستان سروآباد اشاره كرد و گفت: توسعه باغات در سطح این شهرستان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان و باعث مهاجرت معكوس خواهد شد.
مرادی مهمترین مشكل شهرستان سروآباد را نبود صنایع تبدیلی و سردخانه عنوان كرد و افزود: به دلیل عدم وجود این امكانات، كشاورزان و باغداران این شهرستان مجبور هستند محصولات زراعی و باغی خود را به صورت خام فروشی و به كمترین قیمت به فروش برسانند.
او اضافه كرد: یكی از دغدغه های مهم نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه در شهرستان های مریوان و سروآباد است كه این مهم با جدیت در سطح ملی پیگیری خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان بر لزوم توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان سروآباد تاكید كرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و مناطق بكر و دست نخورده، سرواباد مكان مناسبی برای زنبورداری است، كه در این راستا جهاد كشاورزی با ارائه تسهیلات كم بهره به متقاضیان و علاقمندان به این صنعت می تواند باعث ایجاد اشتغال زایی شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان های مریوان و سروآباد با جمعیت بیش از 200 هزار نفری در غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده اند و یك نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداك /** انتشار دهنده: مسعود احمدی