شهركرد- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي چهارمحال و بختياري از بررسي و رسيدگي به پرونده 72 راننده متخلف بخش حمل و نقل كالا و مسافر در اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا، منوچهر سلمان زاده روز شنبه در كميته تخصصي رسيدگي به تخلفات رانندگان اظهار كرد: طبق كميسيون حقوقي ماده 12 رسيدگي به تخلفات شركت هاي حمل و نقل، تخلف 2 شركت حمل و نقل كالا و مسافر بررسي و طبق قانون متخلفان به جريمه نقدي محكوم شدند.
وي تصريح كرد: كميسيون حقوقي ماده 11 پس از رسيدگي به تخلف 72 راننده، كارت هوشمند 51 راننده لغو موقت، 20 راننده تذكر كتبي و يك راننده را نيز تبرئه كرد.
سلمان زاده ادامه داد: رعايت نكردن مقررات مربوط به تنظيم و نحوه صدور بارنامه، صدور بارنامه براي ناوگان فاقد مدارك مثبته (گواهينامه، كارت هوشمند، كارت سلامت و دفترچه ثبت ساعت)، صدور بارنامه براي ناوگان بدون تجهيزات ايمني، حمل بار تجاري توسط ناوگان مسافربري، برخورد نامناسب با مسافران حين سفر از جمله تخلفات شركت‌ هاي حمل و نقل بود.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي چهارمحال و بختياري با بيان اينكه ناوگان حمل و نقل جاده اي سهم 90 درصدي جابجايي ها را در كشور دارد، افزود: تلاش مي شود علاوه بر آموزش هاي عمومي و تخصصي رانندگان بخش كالا و مسافر در استان از طريق كنترل نامحسوس و نظارت بر فعاليت اين بخش، سطح كمي و كيفي خدمات ارائه شده به مردم مطلوب و ارتقا يابد.
هم اينك 43 شركت حمل و نقل مسافر با 250 دستگاه اتوبوس، يكهزار و 225 دستگاه ميني بوس و 880 دستگاه سواري كرايه و 44 شركت حمل و نقل كالا در چهارمحال و بختياري فعال است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشاردهنده:جهانبخش صفري دهكردي
7361/6021