راهداری هرمزگان به ۲۳۳پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی کرد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، مجموع تخلف های منجر به صدور رای شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان این استان در ۴ ماهه امسال را ۲۳۳ پرونده تخلف اعلام کرد.

یوسف عابدینی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها گفت: این پرونده‌ها شامل ۱۰۲ پرونده تخلفات فعالیت ناوگان در کمیسیون ماده ۱۴، رسیدگی به ۴۰ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا در کمیسیون ماده ۱۲ و رسیدگی به ۹۱ پرونده تخلف رانندگان است.

وی در خصوص اعمال نظارت مستمر بر فرآیند حمل و نقل جاده‌ای داخلی کالا  افزود: استفاده از سامانه‌های نظارتی، احصا تخلفات و رسیدگی به  تخلفات شرکت‌های  حمل ونقل و رانندگان  در کمیسیون‌های مربوطه اعم از۱۱ ،۱۲ ،۱۴ و تشدید اقدامات نظارتی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی از جمله مراجع قضایی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای توزیع عادلانه بار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، عمده‌ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ را شامل صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای خودروهای و فاقد کارت معاینه فنی، صدور بارنامه برای خودروهای فاقد مهار مناسب بار، اضافه تناژ، مغایرت نسخه‌های بارنامه، حمل مسافر بیش از حدظرفیت مجاز، حمل سوخت غیرمجاز، استفاده از دلال و جارچی در سطح پایانه‌های مسافربری به عنوان روش غیرمجاز جذب مسافر، ممهور نکردن بارنامه به مهر مدیرفنی شرکت‌ها عنوان کرد.

عابدینی اضافه کرد: در ۴ ماهه اول امسال نیز تعداد سفرباری (بارنامه) صادر شده از مبدا بندرعباس نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته ضمن اینکه با مجموعه اقدامات صورت گرفته است.

به گفته وی، در این مدت همچنین برخورد جدی با تخلفات، منجر به کاهش ۵۰ درصدی مدت انتظار (توقف) ناوگان جاده‌ای در پایانه‌بار بندرعباس شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: در ۴ ماهه نخست امسال میزان معطلی (توقف) ناوگان جاده‌ای به۵۰ درصد کاهش یافت و هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تن انواع محمولات از مبدا استان هرمزگان توسط  ۳۹۳ هزار ناوگان جاده‌ای جابه‌جا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha