مشهد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: آموزش و پرورش اين استان در زمينه تحقق عدالت آموزشي سرآمد است.

عليرضا كاظمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: استان خراسان رضوي در زمينه هاي مختلف در توسعه عدالت آموزشي كه از محورهاي اصلي و مورد تاكيد در سند تحول بنيادين است، عملكرد موفق داشته است.
وي با بيان اينكه طرح خريد خدمات آموزشي از طرح هاي موثر و موفق در زمينه تحقق عدالت آموزشي است، اظهار كرد: نظر به وجود مناطق محروم و ضرورت توسعه آموزشهاي تحصيلي به صورت عادلانه، اجراي اين طرح در جهت توسعه عدالت آموزشي در خراسان رضوي تاكنون تاثير فراوان داشته است.
وي با اشاره به سومين سال متوالي اجراي اين طرح در خراسان رضوي، گفت: هم اكنون بيش از 23 هزار دانش آموز در مناطق محروم استان زير پوشش خدمات آموزشي و تحصيلي قرار دارند.
كاظمي افزود: استان خراسان رضوي از اين نظر بعد از استان سيستان و بلوچستان در رتبه دوم قرار دارد و با توجه به گستردگي اجراي طرح خريد خدمات آموزشي در اين استان، دانش آموزان مناطق محروم و كم برخوردار زير پوشش آموزش قرار گرفته اند.
وي اظهار كرد: در سال تحصيلي جاري طرح خريد خدمات آموزشي در 17 منطقه از مجموع 47 منطقه آموزشي خراسان رضوي اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه علاوه بر اجراي طرح خريد خدمات آموزشي، فعاليت مدارس با تعداد انگشت شمار دانش آموز از ديگر شاخص هاي عدالت آموزشي در اين استان است گفت: هم اكنون 184 مدرسه با كمتر از 6 دانش آموز، 247 مدرسه با 6 تا 10 دانش آموز و 252 مدرسه با 11 تا 15 دانش آموز در اين استان داير است.
استان خراسان رضوي با يك ميليون و 200 هزار دانش آموز حدود 9 درصد جمعيت دانش آموزي كشور را دارد كه در 12 هزار و 500 مدرسه با حدود 53 هزار كلاس درس تحصيل مي كنند.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاوداني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم