۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85285096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه آموزشی خراسان رضوی یک متر مربع از میانگین کشوری کمتر است

گناباد- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:‌سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کل کشور پنج و سه دهم متر مربع و این میزان در استان خراسان رضوی چهار و ۲ دهم متر مربع است که حدود یک متر مربع از میانگین کشوری کمتر است در حالی که میزان استاندارد این بخش هشت و هشت دهم متر مربع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیر شوشتری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گناباد افزود:‌این میزان در برخی نقاط استان خراسان رضوی و مشهد ۲ و ۲ دهم متر مربع یا یک و نیم متر مربع است.

وی اضافه کرد:‌کمبود شدید نیروی انسانی از دیگر مشکلات و دغدغه های این بخش در سال تحصیلی کنونی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعداد دانش آموزان استان خراسان رضوی در سال ۱۳۸۵ یک میلیون و ۱۱۳ هزار نفر و تعداد فرهنگیان ۹۵ هزار نفر بود و در سال تحصیلی جاری با وجود افزایش تعداد دانش آموزان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تعداد فرهنگیان شاغل در مقاطع تحصیلی مختلف به ۷۵ هزار نفر کاهش یافته است.

سید امیر شوشتری افزود:‌۱۲ هزار فرهنگی در سال تحصیلی کنونی بازنشست و با توجه به کمبود معلم چهار هزار نفر آنان امسال دعوت به کار شده اند.

وی اضافه کرد:‌ سهمیه استخدامی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال جاری ۱۱ هزار نفر بود که ۹ هزار نفر آن محقق شد و از مجموع ۹ هزار نفری که امسال در آزمون کتبی آموزگاری مدارس پذیرفته شدند و در مصاحبه شرکت کردند در نهایت چهار هزار نفر به مرحله گزینش راه یافتند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر قبول شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:‌ این استان از نظر توسعه متوزان و هدایت دانش آموزان در سال دهم به رشته های "فنی و کار و دانش" طی امسال رتبه های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داد و هدف گذاری خراسان رضوی در این بخش ۵۰ درصد بود که ۴۶.۵ درصد محقق شد و این میزان در کشور ۴۳ درصد و در شهرستان گناباد ۴۸ درصد است.

استان خراسان رضوی با بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را به خود اختصاص می دهد.

۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha