تربت حيدريه- ايرنا- مدير راه آهن تربت حيدريه گفت: با توجه به افزايش استقبال شهروندان، سهميه بليت قطار تربت حيدريه به تهران از مسيرهاي طبس و خواف 2 برابر شده و در صورت استقبال و نياز بيشتر، اين سهميه نيز قابل افزايش است.

محمد خالق نيا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بر اين اساس توافق صورت گرفته سهميه بليت قطار تربت حيدريه - تهران از مسير طبس به 126 و از مسير خواف به 120 صندلي افزايش يافته و اين در حالي است كه هيچ افزايشي در قيمت بليت ها صورت نگرفته است.
وي اين اقدام را در راستاي عدالت در عرضه سهميه بين راهي بليت قطار دانست كه به صورت شناور در اختيار عموم قرار گرفته، افزود: شهروندان ساكن هر منطقه با توجه به نياز خود و ميزان استقبال از قطار، قادر خواهند بود كل سهميه شناور را به خود اختصاص داده و بليت را از مبدا خود تهيه كنند.
اخيرا يكي از شبكه هاي اجتماعي محلي تربت حيدريه مدعي كاهش سهميه بليت قطار تربت حيدريه - تهران و نيز افزايش قيمت بليت در مسير مزبور شده بود.
شهروندان تربت حيدريه مي توانند از طريق ايستگاه راه آهن اين شهرستان به شهرهاي مشهد، تهران، خواف، طبس، كرمان، اصفهان، يزد، بندرعباس و شيراز سفر كنند.
از مجموع هزار كيلومتر طول مسير راه آهن شرق كشور، 354 كيلومتر آن در حوزه استحفاظي شهرستان تربت حيدريه قرار دارد.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
خبرنگار: عليرضا حسيني مقدم ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
6121/5132