ایلام - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: با توجه به بارش باران در مناطق شهری، همه ادارات و دستگاه های زیر مجموعه شهرداری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی معابر شهری در آماده باش هستند.

رمضان كرمی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: 20 گروه اجرایی شهرداری برای مقابله با آبگرفتگی معابر عمومی شهر ایلام تشكیل شده و آماده هستند تا نسبت به رفع آبگرفتگی احتمالی اقدام كنند.
وی یادآور شد: هر كدام از این گروه ها در قالب پنج نفر كار پاكسازی جداول و معابر و هدایت اصولی روان آب ها بداخل جوی ها را به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی و اخلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده انجام می دهند.
كرمی افزود: همچنین در صورت نیاز ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگین حوزه نقلیه شهرداری نیز برای مقابله با آبگرفتگی معابر عمومی شهر بكارگیری خواهند شد.
وی تاكید كرد: نیروها و تجهیزات خدمات شهری، فضای سبز، نقلیه و آتش نشانی شهرداری ایلام اكنون برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: با وجود بارش شدید باران آبگرفتگی معابر شهری مقطعی و جزیی است و نیروهای خدمات شهری تا پایان بارندگی ها برای بازگشایی معابر به فعالیت خود ادامه می دهند.
كرمی با بیان اینكه مردم با ریختن زباله و نخاله در كانال ها و جداول سهم زیادی در آبگرفتگی معابر دارند از تمامی شهروندان خواست از ریختن زباله و نخاله در معابر و جداول شهری خودداری كنند.
معاون خدمات شهری شهرداری ایلام افزود: تمامی سیل بندهای روباز و همچنین سیل بندهایی كه در اثر سیل آبان ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال در شهر ایلام آسیب دیده بودند لایروبی و ساماندهی شده است.
به گفته وی، یكی از مشكلات مدیریت شهری در زمینه مقابله با آبگرفتگی معابر اینكه افرادی كه اقدام به ساخت و ساز منازل مسكونی كرده اند خاك و نخاله ساختمانی خود را در حاشیه جداول رها می كنند.
وی كنارگذر شرقی، روگذر ارغوان و مسكن مهر محدوده اداره كار و رفاه اجتماعی را از جمله مناطقی در شهر عنوان كرد كه باید توسط اداره راه و شهرسازی ساماندهی و پاكسازی شوند تا در زمان بارندگی شدید با مشكل گرفتگی معابر مواجه نشوند.
وی اضافه كرد: تمامی نقاط بحرانی و حساس شهر شناسایی شده و در صورت بروز هر گونه مشكل نیروهای شهرداری در سریعترین زمان برای رفع مشكل آبگرفتگی وارد عمل می شوند.
بارش باران از ساعتی پیش در شهر ایلام آغاز شده و براساس پیش بینی اداره كل هواشناسی استان ایلام این بارش ها تا عصر روز یكشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002