شهردار یاسوج: سه اکیپ ۵۰ نفره برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند

یاسوج- ایرنا- شهردار یاسوج از آماده باش کامل نیروهای عملیاتی شهرداری یاسوج در فصل بارندگی خبر داد و گفت: سه اکیپ ۵۰ نفره شامل نیروی انسانی و تجهیزات کامل برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی در سطح شهر یاسوج در آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه بازدید میدانی از روند آماده باش نیروهای ستاد حوادث شهرداری یاسوج با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل بحران استانداری به همراه جمعی از مسئولان شهرداری صورت گرفت.

در این بازدید علی محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز رضایت مندی از فعالیت‌های شهرداری یاسوج در بحث آماده باش و همکاری در خصوص بازگشایی معابر تاکید کرد: شهرداری همچون سال های گذشته به صورت آماده باش حضور فعال در معابر حادثه خیز شهری داشته باشند.

کیوان آشنا شهردار یاسوج با اشاره به فعالیت‌های شهرداری یاسوج در بحث پیشگیری و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در سطح شهر یاسوج گفت: این شهرداری در ماه‌های گذشته اقدام به هرس درختان، پاکسازی جداول و کانال های بزرگ سطح شهر برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی کرده است.

وی عنوان کرد: شهرداری یاسوج طی اطلاعیه های مکرر به شهروندان در خصوص هرگونه گودبرداری و ساخت و ساز در فصل بارندگی تذکرات لازم را اعلام داشته و توصیه می شود مالکان و کسبه نسبت به پاکسازی مصالح ساختمانی خود در مجاورت جداول و کانال‌های دفع آب‌های سطحی خودداری کنند.

شهردار یاسوج با اشاره به سامانه های مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ شهرداری یاسوج جهت پاسخگویی و حل مشکلات شهری، ابراز کرد: شهروندان عزیز در صورت لزوم و مواجه با هرگونه مشکل شهری و حوادث مرتبط از جمله آب گرفتی منازل مسکونی و معابر با این سامانه تماس حاصل فرمایند.

بارندگی های بدون خسارت

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سامانه بارشی بامداد امروز وارد استان شده و تاکنون بارندگی های خوبی به ویژه در مناطق گرمسیری به همراه داشته اما هیچ گزارشی از خسارت های ناشی از این سامانه گزارش نشده است.

نیکروز با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود سامانه بارندگی قوی از شهروندان استان خواست تا از انجام مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند.

وی از رانندگان نیز خواست ضمن رعایت فاصله طولی خودروی خود تجهیزات سفر مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

نیکروز همچنین به عشایر توصیه کرد: در نزدیکی سواحل رودخانه ها به علت سست بودن خاک و امکان بروز حادثه برای خود و دام هایشان خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان و علاقه مندان به کوهنورودی در بازه زمانی امروز تا پایان روز سه شنبه از کوهپیمایی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha