همدان -ايرنا- مدير امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) استان همدان گفت:44 هزار و 775 نفر از مددجويان كميته امداد استان همدان در 9 ماهه سالجاري در برنامه هاي مختلف آموزشي و فرهنگي اين نهاد شركت كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 80 درصد رشد داشته است.

علي اكبر مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: حمايت از دانش آموزان و دانشجويان نخبه و استعدادهاي درخشان از رسالت هاي مهم كميته امداد است و در اين راستا علاوه بر ارائه خدمات فرهنگي ، تسهيلات ويژه اي در اختيار دانش آموزان و دانشجويان نخبه قرار داده مي شود.
وي با بيان اينكه كميته امداد استان همدان، برنامه هاي فرهنگي را طبق زمان بندي خاص براي مددجويان اجرا مي كند اظهار كرد: دوره هاي آموزش قرآن ، احكام شرعي ، مباني ديني ، عفاف و حجاب ، آشنايي با حرفه ها و مشاغل ، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، خطرات اعتياد و ارائه مهارت هاي زندگي سالم و ديني از جمله مهمترين برنامه هاي فرهنگي تربيتي كميته امداد به شمارمي رود .
وي با اشاره به اينكه حضور مددجويان زير پوشش در دوره هاي آموزشي و فرهنگي اين نهاد رايگان است اظهار كرد: يكي از اصلي ترين رسالت هاي كميته امداد، ارتقاي سطح فرهنگ و تربيت مددجويان به منظور توانمندسازي فكري آنان است.
مدير امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) استان همدان رسيدگي به خانواده هاي ضعيف و كم درآمد كه داراي جوانان با استعداد و نخبه هستند را اولويت كميته امداد عنوان كرد و گفت: هدف اين نهاد اين است كه هيچ دانش آموزي به دليل مشكلات مادي و ناتوانايي تامين هزينه هاي تحصيل، از ادامه تحصيل باز نماند.
مرادي با بيان اينكه حدود هشت هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو زير پوشش كميته امداد استان همدان قرار دارند خاطر نشان كرد: پرداخت شهريه، تامين هزينه تحصيل و مايحتاج زندگي، شامل پوشاك و نوشت افزار دانش آموزان ، پيگيري امور تربيتي و تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان، برگزاري كلاس هاي آموزشي و اعزام جمعي به اردوهاي آموزشي، تربيتي و زيارتي از ديگر خدمات فرهنگي است كه كميته امداد به دانش آموزان و دانشجويان زير پوشش خود ارائه مي دهد.
وي همچنين مراقبت تحصيلي و استفاده از مشاوران و روان شناسان برجسته را از ديگر برنامه هاي كميته امداد براي كمك به دانش آموزان و دانشجويان تحت حمايت عنوان كرد.
كميته امداد امام خميني (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقيم زير پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردي ارائه مي كند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدين**انتشار دهنده: اكبر بهاروند