۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد همدان در دوره آموزش خانواده شرکت کردند

همدان - ایرنا - معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی استان (ره) از برنامه‌های آموزش خانواده این نهاد بهره‌مند شدند.

مهدی جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که برگزاری اینگونه کلاس‌های آموزشی، بنیان فرهنگی این خانواده‌ها را تقویت می‌کند.

وی گفت: از موضوع‌های برگزاری این کلاس‌ها می‌توان به کلاس‌های اخلاق اسلامی، احکام، زندگی به سبک اهل‌بیت‌(ع)، آسیب‌های اجتماعی و پیام‌های اخلاقی آن اشاره کرد.

جعفری اظهار داشت: فرزند پروری، تغذیه و طب اسلامی، مشاوره حقوقی و مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله موضوعاتی است که در برنامه‌های فرهنگی برای مددجویان توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: ۶۹۲ میلیون تومان از اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و جمع‌آوری صدقات در این زمینه هزینه پرداخت‌ شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان بیان کرد: این دوره‌ها برای زنان سرپرست خانوار و مطلقه، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان و سالمندان برگزار می‌شود.

وی گفت: مددکار موظف است نسبت به شناسایی افراد و خانواده‌های نیازمند آموزش به تفکیک نیازهای دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی اقدام و مخاطبان را بر اساس سن، تحصیلات، حرفه و نیاز به کارشناس فرهنگی این نهاد معرفی و در دوره‌های نامبرده شرکت کند.

بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۸۳ هزار تن از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره می‌برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha