اردبیل - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج سپاه ناحیه خلخال گفت: رسالت خبرنگاران امتداد راه رسالت انبیا و اولیای الهی و در جهت حفظ ارزش های معنوی جامعه است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عزیزالله عابدی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های محلی خلخال افزود: هدایت درست جامعه از سوی خبرنگاران مردم را به راه راست و انتشار هر گونه مطالب نادرست جامعه را به سمت انحراف هدایت خواهد كرد.
وی با اشاره به نقش تعیین كننده خبرنگاران دوران انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 گفت: این خبرنگاران بودند كه با انتشار خبرهای مربوط به فعالیت های انقلابی علیه رژیم ستمشاهی و رساندن پیام امام راحل به مخاطبان انقلاب بصورت پنهان و آشكار زمینه حضور بیشتر مردم در صحنه انقلاب و در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم كردند.
وی با تبریك و گرامیداشت دهه مبارك فجر اظهار كرد: در دنیای امروزی نیز نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه های جمعی كم رنگتر از نقش دوران شكل گیری و پیروزی انقلاب نیست و خبرنگاران با مقابله به مثل درمقابل تهاجم فرهنگی و حركت در مسیر تعیین شده از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی كرده و به حفظ
دستاوردهای شهدا و نظام اسلامی كمك می كنند.
حجت الاسلام عابدی انتقاد از وضعیت نامناسب جامعه و عملكرد مدیران را حق مسلم خبرنگاران دانست و گفت: انتقادی كه بدور از حاشیه های جناحی و سیاسی و در جهت رفاه حال مردم باشد قابل قبول افكار عمومی بوده و این گونه انتقادهای سازنده نباید با واكنش سریع انتقاد شوندگان روبرو شود.
وی اظهار كرد: آزادی اهل قلم و خبرنگاران در انتشار واقعیات جامعه به بركت خون شهدا و انقلاب اسلامی حاصل شده و این آزادی قلم اصحاب خبر باید به قوت خود حفظ شود تا زمینه عدالت اجتماعی و شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیران فراهم شود.
وی از احیای روابط عمومی در سپاه ناحیه خلخال خبرداد و افزود: از این پس خبرنگاران خلخال مورد حمایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده و دعوت از خبرنگاران رسانه های جمعی برای پوشش خبرهای بسیج سپاه از طریق روابط عمومی صورت خواهد گرفت.
سرهنگ جهانبخش عطایی ، فرمانده ناحیه بسیج سپاه خلخال نیز در این آیین با قدردانی از تلاش خبرنگاران عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: خبرنگاران همواره در نوك پیكان جنگ نرم با دشمن و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه قرار داشته و با هدف كاهش آسیب پذیری این قشر تلاشگر و بی مدعا از خبرنگاران آنها را در انجام رسالت خطیر خود كمك خواهد كرد.
وی افزود: خبر شمشیر دولبه ولایت ، ابزار بسیار مهم تحقق خواسته مردم و اهرمی استوار برای حفظ ارزش های انقلاب و نظام اسلامی ایران است كه باید به نحو درست از این رسانه برای انتقال ارزش ها و فرهنگ دوران انقلاب به نسل جدید استفاده شود.
فرمانده سپاه خلخال گفت: رسالت بسیج و سپاه رسالت فرهنگی بوده و برای انجام این رسالت نیازمند كمك اصحاب رسانه مخبر هستند.
وی با بیان اینكه بسیج و سپاه همواره برای تقویت وحدت در منطقه قدم برمی دارند افزود: با هدف استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت خبری خلخال روابط عمومی سپاه را تقویت كرده و اولین دوره آموزشی خبرنگاران افتخاری بسیج را برگزار خواهیم كرد.
خلخال در 115 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018