۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85192820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان اردبیل: خبرنگاران جهادگران تبیین باشند

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85192820
دادستان اردبیل: خبرنگاران جهادگران تبیین باشند

اردبیل - ایرنا - دادستان اردبیل تبیین را ماموریت خطیر و سرنوشت ساز خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران باید برای روشنگری بدون جهت‌گیری خاصی که مطلبی بخواهد توجیه شود یا امر نادرستی، درست جلوه داده بشود ، تلاش کنند.

به گزارش ایرنا ، جلال آفاقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار ، به جنگ بی‌امان بین حق و باطل، روایت دروغ و حقیقت و اسلام و کفر اشاره کرد و افزود: نقش رسانه و وسایل ارتباط جمعی در بیان حقایق و زدودن غبار بدفهمی و کج‌فهمی و تحریف تاثیرگذار بوده و پایبندی اصحاب رسانه به اخلاق حرفه‌ای یک ضرورت است.

وی اظهار کرد: امروز در فضای غبارآلود ناشی از خشونت‌های مطبوعاتی و تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌های پوشش خبری و سوء استفاده‌های صورت گرفته از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و بسترهای فضای مجازی در دنیا ، فهمیدن تحلیل‌های نادرست ، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست از رسالت‌های خبرنگاران است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی داشته و با عمل به رسالت واقعی خود می‌توانند در تنویر افکار عمومی مردم نقش بزرگی را ایفا نمایند.

آفاقی همچنین اصحاب رسانه را مدعی العموم‌های دوم جامعه خواند و اظهار امیدواری کرد با آسیب‌شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های استان شاهد تاثیرات مثبت این حوزه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم در جامعه باشیم.

"محمود صارمی" مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور "روز خبرنگار" نام گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha