همدان- ايرنا- رئيس هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي همدان به احتمال ريزش بهمن در ارتفاعات اين استان هشدار داد.

عليرضا گوهري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با توجه به شكل گيري جريان هاي جوي ، نوساندما و وزش باد در دامنه ارتفاعات و مناطق همدان ، احتمال سقوط بهمن در اين مناطق دور از انتظار نيست.
وي اضافه كرد: كوهنوردان تا حد امكان از انجام كوهنوردي و صعودها پرهيز كنند چرا كه خطر سقوط بهمن بويژه در ارتفاعات بسيار محتمل است.
گوهري بيان كرد: بارندگي هاي بسيار خوبي در سطح استان شاهد هستيم و با اين حال بايد در راستاي صعودهاي ورزشي ايمني لازم را مورد توجه قرار داد.
رئيس هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي همدان گفت: باتوجه به اعلام هواشناسي فردا جمعه سامانه بارشي و برودت هوا پايدار است و براين اساس انجام ورزش هاي هوازي به ويژه صعودهاي زمستاني در مناطق مستعد ريزش بهمن به هيچ عنوان توصيه نمي شود.
وي بيان كرد: براين اساس از تمامي كوهنوردان تقاضا مي‌شود كه براي آخر هفته با احتياط بيشتري به كوهستان‌ها عزيمت كرده و از مسيرهاي بهمن ‌خيز دوري كنند.
گوهري افزود: هم اكنون ريزش برف در ارتفاعات با حجم سنگين روبه رو بوده و با توجه به شرايط برف قديمي و قبلي، زمينه براي بروز بهمن در نقاط مستعد بسيار مهيا است.
براساس آمارها اواخر هر هفته فصل زمستان دو هزار كوهنورد و كوهپيما به ارتفاعات رشته كوه الوند همدان صعود مي كنند.
اخبار مهم خبرگزاري ايرنا كشور و استان همدان را به طور شبانه روز از كانال خبري تلگرام 'اخبار ايرنا همدان' به نشاني @irnahamadan دريافت كنيد.
7520/6993
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار : اكبر بهاروند