قم - ايرنا - مردم قم عصر پنجشنبه در سومين روز از دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي با حضور در گلزارهاي شهداي قم، ميهمان لاله ها شدند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم، خانواده معظم شهدا، مردم شهيد پرور قم، استاندار، امام جمعه قم و مديركل بنياد شهيد وامور ايثارگران، جمعي از مسئولان و نيروهاي نظامي و انتظامي با حضور بر سر مزار شهدا ضمن گلباران و عطر افشاني در 75 گلزار شهر و روستاي قم با آرمان هاي رفيع شهدا تجديد ميثاق بستند.
استاندار قم با حضور در گلزار علي بن جعفر(ع) با گرامي داشت ياد و خاطره شهدا در سي و هشتمين فجر انقلاب اسلامي گفت: نبايد فراموش كنيم كه شهدا و ايثارگران براي چه اهدافي جانفشاني نمودند و ايثار كردند، بايد ياد و راه آنان را با عمل به سيره شهدا زنده نگه داريم.
سيد مهدي صادقي تاكيد كرد: امروز بعد از حدود چهار دهه از انقلاب اسلامي به واسطه همين شهادت ها و ايثارگري ها انقلاب اسلامي در مسير پيشرفت و تعالي قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: مسئولان بايد تلاش كنند تا در مسير شهدا حركت كرده و مورد رضايت ايشان باشند، امروز توفيق آن يافتيم تا با حضور در گلزارهاي شهدا با آرمان هاي شهدا تجديد ميثاق كنيم، اميد است با عنايت ايشان و دعاي خانواده شهدا بتوانيم خدمت صادقانه و خالصانه به ملت شريف ايران داشته باشيم. ملتي كه گوش به فرمان ولايت در برابر رژيم پهلوي ايستاد و از دين و عزت و استقلال خويش دفاع كرد و سي و هشت سال است كه بر اين مسير پايداري نموده است.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم نيز در اين مراسم بيان داشت: شهداي ما راه عزت را بر ما گشودند آنان رفتند تا اسلام و ارزش ها بماند، رفتند تا نظام اسلامي مستقر شود و هر روز بالنده تر گردد.
سردار سيد جواد هاشمي افزود: امروز با وجودي كه دشمنان زبون تمام تلاش خود را در راستاي ايران هراسي و اسلام هراسي بكار گرفته اند و تمام قدرتشان را با تحريم بر اين ملت نشان مي دهند، اما ملت ايران با روحيه ايثار و جهاد در برابر آنان ايستاده و امروز اين ايستادگي و پيشرفت از ايران اسلامي الگويي براي ملت هاي آزاده ساخته است.
مراسم گلباران گلزارهاي شهدا در گلزار سوم خرداد با حضور آيت الله حسيني بوشهري امام جمعه قم و جمعي از خادمان به شهدا و خانواده شهدا انجام شد.
همچنين اين برنامه با حضور خانواده معظم شهداي مدافع حرم در گلزار بهشت معصومه(س) بر سر مزار شهداي مدافع حرم برگزار شد.
امروز تمامي گلزارهاي شهري و روستا و مزار مطهر شهداي گمنام در مراكز آموزشي و كوه خضر نبي(ع) با حضور خادمان به شهدا و خانواده معظم شهدا و مردم قم گلباران و عطر افشاني شد.
12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به ايران در سال 1357 مي باشد، 12 تا 22 بهمن سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به عنوان دهه فجر نامگذاري شده است.
1175 / تنظيم كننده و انتشاردهنده: رضا عليمحمدي