گناباد- ايرنا- همزمان با هشتمين روز دهه فجر هفت طرح عمراني در شهرستان گناباد به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا براي اجراي اين طرحها كه شامل خانه هاي عالم و خانه هاي بهداشت روستاهاي فودنجان و بيهود، طرح تامين آب و يادمان شهداي روستاهاي روچي و سقي، مخازن و ايستگاههاي پمپاژ، طرح تامين آب رساني روستايي و همچنين طرح برق رساني به روستاهاي بخش كاخك گناباد است در مجموع 14 ميليارد و 170 ميليون ريال هزينه شده است.
همچنين عمليات اجرايي اصلاح و بهسازي شبكه آبرساني و احداث مخزن آب روستاي فودنجان بخش كاخك گناباد روز سه شنبه آغاز شد.
فرماندار گناباد در مراسم بهره برداري از طرحهاي مزبور گفت: دولت يازدهم با تدبير در عمل و اقدامات شاخص از جمله رسيدگي به مناطق محروم و روستايي دستاوردهاي خوبي را از خود به يادگار گذاشته كه از مصاديق بارز آن مي توان به شبكه آبرساني و گازرساني به اين مناطق اشاره كرد.
محمد علي نبي پور افزود: با اجراي طرح تحول نظام سلامت به عنوان يكي ديگر از دستاوردهاي مهم دولت يازدهم، سهم بيمار از هزينه هاي درماني از 80 درصد به هشت درصد كاهش يافت.
معاون نظارت و بهره برداري شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان رضوي هم در اين مراسم مهمترين دستاورد هاي دولت تدبير و اميد در اين بخش را افزايش 4،1 درصدي شاخص برخورداري روستاهاي استان از آب شرب بهداشتي، تكميل 30 درصد مجتمع هاي آبرساني نيمه تمام، افزايش 11 درصدي پيشرفت فيزيكي طرحهاي نيمه تمام و افزوده شدن 23 روستا با بيش از 200 هزار نفر جمعيت به روستاهاي برخوردار از نعمت آب شرب و بهداشتي ذكر كرد.
نورالله قائمي، برخورداري مجتمع هاي آبرساني روستايي استان خراسان رضوي از اعتبارات ملي و صندوق توسعه كشور براي نخستين بار را از ديگر دستاوردهاي دولت ذكر كرد و گفت: از ابتداي دولت يازدهم به ترتيب معادل هشت و 17،5 درصد مجموع عملكرد ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون، لوله گذاري شبكه توزيع و خط انتقال آب و ساخت مخازن ذخيره آب شرب روستايي در استان انجام شده است.
وي افزود: 92 درصد جمعيت روستايي استان خراسان رضوي زيرپوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي قرار دارند و اين استان با 2524 روستاي زيرپوشش و 569 هزار و 928 مشترك رتبه نخست مشتركان آب و فاضلاب روستايي را در كشور به خود اختصاص داده است.
هم اكنون 2445 روستا با يك ميليون و 552 هزار و 720 نفر جمعيت و 569 هزار و 928 مشترك در استان خراسان رضوي زيرپوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي قرار دارند.
2095/ 6053 خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم