پكن - ایرنا - یكی از نشریات ارگانی حزب حاكم چین اعلام كه در عصر دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریكا و با نظرداشت سیاست های غیرمنتظره و رادیكالی وی، سایه جنگ بر شبه جزیره كره بیش از هر زمان دیگری سنگینی می‌كند.

به گزارش ایرنا، گلوبال تایمز روز چهارشنبه با انتشار گزارشی به اظهارات جیمز متیس وزیر دفاع آمریكا در سفر به كره جنوبی مبنی بر استقرار سامانه پیشرفته موشكی آمریكا موسوم به «تاد» در شبه جزیره كره اشاره و آن را مصداقی از راهبردهای جنگ طلبانه این كشور توصیف كرد.
روزنامه می نویسد كه شاید برای برخی این تصور ایجاد شود كه دریای جنوبی اصلی ترین كانونی است كه زمانی درگیری نظامی میان آمریكا و چین در آن رخ خواهد داد اما امروز شرایط شبه جزیره كره به مراتب بدتر است.
در بخشی از این گزارش آمده است: شبه جزیره كره منطقه ای حساس است كه در بی ثباتی بسر می برد و با توجه به راهبردهای تند نظامی آمریكا و نامعلوم بودن برنامه های دولت ترامپ و راهبردهای غیرمنتظره «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی ظرفیت پذیرش جنگ را بیشتر از هر جایی دارد.
گلوبال تایمز خاظر نشان كرده است كه كشورهای شرق آسیا نمی خواهند درگیری در این منطقه رخ دهد اما اگر قرار باشد با اقدامات بی ثبات كننده اوضاع از كنترل چین خارج و جنگی شروع شود، مصیبتی بزرگ منطقه را فرا خواهد گرفت.
نشریه چینی می نویسد: آمریكا سالیان متمادی است كه تسلیحات و نیروهای نظامی خود را در شبه جزیره كره مستقر كرده و با برگزاری رزمایش هایی نشان داده است كه همیشه آماده جنگ است و حالا اگر ترامپ بخواهد آن سیاست رادیكال نظامی را دنبال كند بی تردید جنگ شروع خواهد شد.
ارگان حزب حاكم چین ادامه می دهد: امروز كسی نمی داند دقیقا ترامپ چه برنامه ای برای شبه جزیره كره دارد و از سوی دیگر دولت كره شمالی می گوید كه آماده پرتاب یك موشك قاره پیمای بالستیك با قدرت حمل كلاهك هسته ای است كه می تواند آمریكا را هدف قرار دهد.
روزنامه چینی با اشاره به این موارد و اینكه تنش در شبه جزیره كره به شدت بالا گرفته است، می افزاید كه در چنین شرایطی اگر كره شمالی موشك مورد نظر را آزمایش كند معلوم نیست كه آمریكا چه خواهد كرد و در آن زمان ابرهای تیره جنگی سایه نفرت انگیز خود را بر شبه جزیره كره گسترش خواهند داد.
گلوبال تایمز هشدار می دهد كه آمادگی نظامی طرفین در شبه جزیره كره خبر از وقایعی نامطلوب در آینده می دهد و اگر اوضاع از كنترل خارج شود كسی جلودار درگیری نظامی در این منطقه نخواهد بود.
این نشریه تاكید می كند كه وقتی نمی دانیم دقیقا برنامه ترامپ كه می خواهد از آسیا منتفع شود برای آینده چیست، پس بهتر این است خود را برای شرایط وخیم منطقه ای در شبه جزیره كره آماده كنیم.
آساق**231**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی